• Medlem
  • Vallda, Sweden
  • 2011-08-22 08:56

Jag har försökt att hitta redan befintliga trådar i det här ämnet, men hittar ingen som riktigt stämmer överens med min fråga.

Safari verkar dessvärre behålla inloggningar när man stänger av programmat (-Q). Exempel är att jag fortsätter vara inloggad på Facebook, Google och andra sajter, trots att jag alltså helt stänger av programmet (det är inte bara fönstret jag stänger). Så om någon annan person använder datorn efter mig, så kan det till och med vara så att webbläsarens första fönster är min mailbox direkt utan inloggningsformulär. Den kommer alltså inte bara ihåg senaste sajt, utan loggar även in mig.

Detta sker även om jag kryssar ur alla rutor om att datorn/webbsajterna skall komma ihåg mig. I inställningar har jag kryssat ur allt om att Safari skall komma ihåg mina lösenord och det finns inga sparade.

I både Chrome och Firefox finns möjlighet att ställa in så att webbläsaren glömmer all info när man stänger av den, men i Safari verkar enda lösningen vara Privat surfning vilket gör att den glömmer all historik hela tiden, även när man har webbläsaren igång. Stänger jag ett fönster så glömmer den allt.

Känner någon till en lösning (inställningar, plugins eller annat) som ger större anpassningsmöjligheter?

Mvh Ludvig