Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Imac + 2 externa skärmar?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så har man tagit steget och beställt en 27" iMac och nu uppstår såklart en del frågor (ny med mac och osx) som jag hoppas jag kan få hjälp med här.

1. Det är så att jag skulle vilja koppla min TV (hdmi) samt ytterligare en extern skärm (dvi) till min iMac och jag undrar helt enkelt om det överhuvudtaget är möjligt? Har sökt och kollat på Apple store men hittar inte riktigt vilka kablar jag behöver.

2. Har även bestämt mig för att uppgradera från 4GB ram till 12GB och kommit fram till att dessa minnen skulle fungera. Dock undrar jag om det spelar någon roll vilken tillverkare det är? Eller är det skit samma om jag köper Kingston, OSZ eller Samsung minnen?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-08-10 01:39

Aha okej, då misstänker jag att jag kan använda båda thunderbolt-portarna till att koppla in 2 externa skärmar. Tack för hjälpen och länkarna till rätt adaptrar!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-08-10 18:57
Ursprungligen av stylus.se:

Aha okej, då misstänker jag att jag kan använda båda thunderbolt-portarna till att koppla in 2 externa skärmar. Tack för hjälpen och länkarna till rätt adaptrar!

Japp, det ska inte vara några problem. När de nya iMacarna kom testade Engadget att koppla in två 30" Dell-skärmar till en 27" iMac. Monstruöst.

Edit: http://www.engadget.com/2011/05/03/apple-imac-hands-on-with-dual-30-inch-displays-video/

1
Bevaka tråden