Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur göra backup på iPod touch med trasig skärm?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-30 14:31

Sedan en kompis pajjat skärmen på en ipod touch funkar inte touch-funktionen. Man kommer inte åt musiken, kan inte låsa upp, osv. Kan INTE backa upp den eftersom den har ett LÖSENORD och kan inte få dit lösenordet eftersom skärmen inte funkar.

Tips?

Viktigaste delen är att backa upp informationen.

Har försökt förtydliga trådens rubrik.

/Mod

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-30 15:06

Tack Jesper!

Är det inte bara att synka den med iTunes?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-30 15:58

yepp...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-30 15:50

Nej, den säger att jag måste knappa in koden med det går inte att göra det eftersom touch-funktionen inte verkar funka. Fick på röststyrning och kan kontrollera musiken, men inte låsa upp så jag kan synka...

Ursprungligen av bia:

Nej, den säger att jag måste knappa in koden med det går inte att göra det eftersom touch-funktionen inte verkar funka. Fick på röststyrning och kan kontrollera musiken, men inte låsa upp så jag kan synka...

Aha, det var illa..

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-02 23:32
Ursprungligen av bia:

Nej, den säger att jag måste knappa in koden med det går inte att göra det eftersom touch-funktionen inte verkar funka. Fick på röststyrning och kan kontrollera musiken, men inte låsa upp så jag kan synka...

Hur fick du på röststyrningen?

Hur färsk säkerhetskopia har du på innehållet i den?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-07-03 23:38

Finns ju tangentbord som man kopplar in sin Ipad i. Nu spånar jag bara men kanske kan du testa att koppla in din Ipod i denna (låna från någon som har eller om du kanske redan har en själv) och se om du kan knappa in din pinkod där i och sedan synca den i Itunes.

Dock vet jag inte om detta är tekniskt möjligt eftersom systemet är byggt för Ipad.

Den går att öppna via datakabel till en något som typ pc via eller något, Det borde ha gått på en mac men se mjukvarans ändelse .exe säger att pc är vad den kräver WMware eller Boot Camp eller dyl sen något typ virus som kallar Windows.

Till detta virus finns en app .exe som öppnar din Ipad enhet och duplicerar minnet till en mapp eller USB sticka på din mac via viruset Windows.

Dessa data tar du o trycker i din nya Ipad, allt utan pin.
Hackit och crackit

Senast redigerat 2011-08-03 15:31
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-03 14:41

Tack!

1
Bevaka tråden