Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få Automator att rotera flera filmklipp ur en mapp?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2011-08-02 11:09

Jag har filmer som är upp och ner, och vill nu ha dem rättvända men vill slippa att sitta och göra varje film rättvänd för hand. Jag undrar hur jag skall gå till väga med Automator för att få denna "handling"?

Satte mig med Automator precis så jag är rätt grön.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-02 11:30

Hur skulle du gå till väga för att göra detta för hand? I normala fall bygger möjligheterna i Automator på att ett program har en "Action" i Automator, om man inte gör det med script. Men även då krävs ju ett program som är script-bart eller ett terminal verktyg.

  • Medlem
  • Borås
  • 2011-08-02 14:56

Hade jag gjort det för hand så hade jag vänt dem var för sig i Premiere. Jag har googlat mig till att det finns script för vad jag söker men script är inte min grej..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-02 18:08
Ursprungligen av Lisak:

Hade jag gjort det för hand så hade jag vänt dem var för sig i Premiere. Jag har googlat mig till att det finns script för vad jag söker men script är inte min grej..

Då bygger det på att Premiere har Automator åtgärder (actions) för att rotera filmer. Det kan du ju lätt kolla i bibliotekskolumnen i Automator, om Quicktime Pro 7 har det vet jag inte eftersom jag inte har det installerat. Nuvarande Quicktime har olika åtgärder, dock inte det du söker. Men du kan även ladda ner åtgärder för Automator, och om du väl hittar en som roterar en film så är inte resten, dvs "utför åtgärd på alla filer i vald mapp" svårt alls. För övrigt kan du integrera script i automator.

Enklare att använda QT7pro för sådant. Om det går att trigga med Automator vet jag dock inte.

1
Bevaka tråden