Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man backa från Lion till Snow Leopard med Time Machine?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Idag upptäckte jag att Bootcamp i Lion endast stöder Windows 7, och jag behöver XP för ett diagnosprogram jag har till bilen. Detta tillsammans med segheten och andra irritationsmoment i Lion har gjort att jag nu tänker gå tillbaka till Snow Leopard.

Jag gjorde en backup i Time Machine innan jag installerade Lion. Är det bara att markera den aktuella säkerhetskopian i TimeMachine och återställa den, så kommer Snow Leopard tillbaka? Eller måste jag installera om datorn från scratch?

funkar de inte o köra xp i virtualbox då? Känns onödigt jobbigt att boota om bara för o komma in i xp.

Ursprungligen av =JoNaZ=:

funkar de inte o köra xp i virtualbox då? Känns onödigt jobbigt att boota om bara för o komma in i xp.

Nu har jag installerat VirtualBox och XP, och diagnosprogrammet funkar perfekt. Äntligen kan jag pensionera min 8 år gamla XP-laptop och använda Macen fullt ut.

Tusen tack för tipset! Detta innebär att Lion får en andra chans också. Problem solved!

Det kanske det gör, jag har varit helt inställd på Bootcamp bara. Fungerar Windows fullt ut i Virtualbox? Jag måste kunna använda USB-portarna i XP.

Ursprungligen av Tobias Rydholm:

Det kanske det gör, jag har varit helt inställd på Bootcamp bara. Fungerar Windows fullt ut i Virtualbox? Jag måste kunna använda USB-portarna i XP.

Ja du kan använda USB-portarna fullt ut i XP. Jag rekommenderar att du tittar på Virtuelbox och inte VMWare som pmarriott kört.
För att kunna använda porten se till att inte ha den uppmappad på skrivbordet på din mac bara så är det ingen fara.

Jag har misslyckats med det mesta när jag ska koppla något till XP när jag kör Windows virtuellt på min Mac. Kör XP i VMWare Fusion 3 och jag har gett mig på HTC Sync, Nokia PC Suite, SonyEricsson PC Suite, Navigon etc. Inget har funkat. XP hittar själva enheten men när det ska komma till att få dessa program att faktiskt kommunicera med ansluten enhet går det inte. Det innebär ju iofs inte att TS programvara strular, det är väl bara att prova.

Ok, funkar DOS-prompten också? Kan man tilldela USB-porten ett specifikt com-portsnummer? Det är ett riktigt gammeldags program, och en kabel som konverterar från USB till COM. Jag får väl testa det helt enkelt.

1
Bevaka tråden