Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljud på webben, hur gör man nu?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett band och vi har musik på vår hemsida i mp3format som spelas via en liten inbäddad flashspelare.

Nu har ju iPad/iPhone e.t.c. gjort att det känns lite lamt. Funkar ju inte med Flash där.

Så tänkte jag att det får väl bli Html5/audio då. Men då ser jag att det krävs hela tre olika filformat (och en massa struliga vilken-browser-kontroller) för att vara kompatibel med alla stora browsermärken.

Känns ju mindre kul.
Finns det ingen enkel lösning för inbäddat ljud som är kompatibel med alla stora browsers och iPlattformarna?

Personen som gjort den här sidan staires! an adventure in listening har gjort det i HTML5 på ett snyggt sätt.

Kontakta honom.

Soundcloud verkar ha en variant utav sin spelare som funkar även via HTML5 förutom Flash.

Ursprungligen av irrelogical:

Soundcloud verkar ha en variant utav sin spelare som funkar även via HTML5 förutom Flash.

Tack för länken, jag letade efter den dokumentationen igår utan att hitta den. Fast jag hittar inget om html5 eller iOS.

Helst hade jag kvar Flashspelaren och har html5 som fallback men om det krävs att allt skall kodas i tre filformat för att vara kompatibelt känns det rätt tröttsamt. Som förr i tiden.

En del ger upp och lägger upp låtarna på YouTube med låtens titel som videobild :-D. Jag gav upp för ett år sedan och lägger nu upp på iTunesStore - och så har man ju MySpace så klart.

Hittade just denna lösning.
Någon som provat? Ser ju bra ut.

1
Bevaka tråden