Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fjärrskrivbord mellan flera Macar ?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er, har ett litet, men ändå smått irriterande problem.

Jag har 3 Macar hemma, iMac, MacMini samt en Macbook Pro (ja en Apple Tv 2 oxå såklart ).

När jag ligger i sängen eller är någon annanstans med min Macbook, och vill logga in på min iMac för att kolla något, så kan jag använda "dela bildskärm" i finder, vilket jag gör (vet fasen inget annat sätt). Problemet är då att allt blir pyyyttelitet eftersom min iMac 27" har lite högre upplösning än min Macbook.

Enda sättet jag kommit på är att ändra upplösning på min iMac och re-connecta. En mycket dryg process enligt mig.

Någon som kan tipsa på ett smidigare workflow?

Tacksam för alla tips

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-07-17 23:44

I Skärmdelning, meny Innehåll, slå av skalanpassning.

Men då blev den nästan ännu mer oanvändbar. Scrolla är inge vidare.

Men tack för tipset ändå.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-07-18 00:00

Jag vill minnas att TeamViewer (gratis för privat bruk) kan skala skärmupplösningar på ett smidigt sätt.

Har samma "problem", men löser det genom att bara zooma in lite snabbt där det behövs. Ingen snygg lösning, men det fungerar om man som du skriver bara vill kolla något lite snabbt.

Okej, måste ju tillstå att erkänna att microsoft har lyckats bra med sitt fjärrskrivbord. Hade önskat att apple hade något som var lika bra, och inte brydde sig om upplösning på fjärrmaskin utan skalade om automagiskt.

Men jag får köra zoom-lösningen sålänge

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-18 10:41

http://www.logmein.com har ett litet förstoringsglas längst ner, enkelt att snabbt zooma in när man behöver. Finns i en gratisvariant och funkar över Internet.

Ursprungligen av kenjon:

http://www.logmein.com har ett litet förstoringsglas längst ner, enkelt att snabbt zooma in när man behöver. Finns i en gratisvariant och funkar över Internet.

På vilket sätt är den zoomen enklare/bättre än Ctrl+scroll?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-18 23:10

Bara ett ytterligare förslag. Ett klick istället för två tangenter....

1
Bevaka tråden