Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VPNetmon för Mac?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Finns det någon liknande tjänst för Mac som VPNetmon? Är ute efter ett program som ser till att om min vpn-koppling går ner så vill jag även att vissa program går ner.

Ingen?

Kan inget direkt om VPN, men en sökning på "vpn" på Mac OS X Software Updates and Mac OS X Downloads - VersionTracker genererar en ghel del träffar. Du vet nog bättre vad du letar efter än jag.

Hoppas du hittar ngt.

Ursprungligen av pezmannen:

Hej

Finns det någon liknande tjänst för Mac som VPNetmon? Är ute efter ett program som ser till att om min vpn-koppling går ner så vill jag även att vissa program går ner.

Eller kan man konfigurera brandväggen på något sätt?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-04-30 08:42

Vad speciellt gör VPNetmon som inte sker automatiskt när en VPN-förbindelse dör/kopplas ned?

Ursprungligen av frazze:

Vad speciellt gör VPNetmon som inte sker automatiskt när en VPN-förbindelse dör/kopplas ned?

Om du sitter och t ex surfar via din VPN-tunnel och den kopplar ner, så vill du inte forstätta sessionen på ditt vanliga bredband. Istället ska programmet blockas till dess att VPN är uppsatt igen.

Har inte hittat någon jättebra lösning till OS X ännu - det jag hittar är ett applescript program som dödar applikationen om VPN går ner. På Windows kan man använda t ex Comodo firewall för detta.

Ingen som hittat någon lösning? Vore trevligt med en länk till applescriptet iaf.

1
Bevaka tråden