Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bugg: Kan inte tömma papperskorgen

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjo,

Blåste burken igår natt, och installerade mina vanliga program som Burn, VMware fusion, opera, ff, längre har jag inte kommit förren jag upptäckte buggen och avbröt och felsökte,

Tydligen kan jag inte tömma papperskorgen, och det har visat sig att filerna i den som jag vill tömma ligger på min externa disk och papperskorgen töms så fort jag dismountar den disken, och eftersom filerna också pekar på [disk]/musik/mp3/rock....etc så tänkter jag att jag tar bort hela mp3katalogen, men nope... fail, hjälper inte,

förslag?

Det är vid sådana tillfällen som det är så käckt att ha Main Menu, Cocktail och allt vad de heter. Finns säkert terminal kommandon att använda. Skaffa ngn maintenance program eller googla terminal kommandon.
Tips: Du får Main Menu Pro i Macbuzzers bundle, för priset till vad den kostar i vanliga fall + massor av andra apps, kolla i tråden här : http://www.99.se/ovrig-mjukvara/277426-nya-programpaket-franc-macbuzzer-macfriendly-macupdate-m-fl.html

Kanske kan du hitta något matnyttigt här:
tömma papperskorgen site:99.se - Sök på Google

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2011-06-20 08:02

Du tömmer papperskorgen med din disk mountad? och det fungerar inte?

Om du har slängt filer i papperskorgen från en extern enhet och matar ut den så raderas de inte, de ligger naturligtvis inte heller kvar i papperskorgen eftersom volymen inte längre är tillgängligt.

  • Medlem
  • Prag
  • 2011-06-20 10:11

jag har samma problem och till mattem: tömma görs utan felmeddelande men filerna ligger kvar i papperskorgen ändå. om man matar ut försvinner de som de ska men mountar du igen så vips kommer de tillbaka till papperskorgen.
vad har du för extern hd everdark? ända jag kan komma på att jag gjort är att använda paragon NTSF.

ligger det inte en dold "recylcer" katalog på ntfs partioner som sparar borttagna filer på disken?
jag har haft samma problem på den G4 och kommer inte på hur jag löste det, men tror det vad den katalogen och ett par omstarter som ordnade det.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-06-26 11:40

Det ser bara ut som om dom raderas, i själva verket ligger filerna i den avmonterade enhetens papperskorg.

Förmodligen ser inte systemet filerna, kanske tycker osx att dom redan är raderade. Kan bli så om man tex tar bort enheten filerna ligger på innan systemet är klar.

Prova att koppla enheten till ett annat konto eller en annan dator.

1
Bevaka tråden