Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta min iPhone 3GS till USA

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • San Francisco
  • 2011-06-08 12:41

Hej,
jag ska inom några veckor bege mig till cupertino för en praktikplats på Apple.
Jag ska innan det låsa upp min iPhone 3GS hos Telia och dra med mig den dit (köpa en ny nu innan September känns rätt onödigt) och undrar helt sonika om den kommer fungera. Och i så fall är det då AT&T jag ska rikta in mig på eftersom Verizon verkar kräva en annan typ av antenn?

Om ni har några andra tips för vilket abonnemang jag ska välja där nere (prepaid får det bli) så är det också väldigt uppskattat!

Tack!

/Gustaf

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-06-08 12:57

Absolut kommer den att fungera och det är då i UMTS-nät den kommer att fungera, t ex AT&T. Verizon använder en helt annan nätstandard som din telefon inte är kompatibel med.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2011-06-08 13:32

Hmm ok jag borde nog precisera frågan då. Jag vill ju skaffa ett amerikanskt abonnemang att använda med den, kommer detta alltså inte fungera?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-08 13:34

AT&T är det enda du tyvärr kommer kunna använda. De har ett prepaidkort precis som vi har i Sverige. Räkna med tyvärr värdelös uppkoppling samt signal. Dock behöver du inte oroa dig då hela Cupertino har WIFI.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2011-06-08 13:53

Coolt
och sorry Zinned jag läste ditt svar lite väl snabbt där. AT&T it is then.

1
Bevaka tråden