Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Facebookfråga om grupp, sida eller användare

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2011-06-07 04:16

Jag är lite kluven med vilken typ av konto man ska ha för vår förening. Dels vill jag att det ska vara lätt att "gilla" föreningen och då måste man väl ha en "sida" om jag förstått det hela rätt. En grupp måste du bli medlem i, och en användare måste du bli kompis med.

Nästa sak är att vi brukar ha träffar ibland och då skulle jag gärna vilja ha möjlighet att både jag som admin, samt medlemmarna, kompisarna, de som gillar eller liknande ska kunna posta bilder från dessa träffar. Det verkar gå i en grupp, med vad jag kan se så blir det bara ett enda långt flöde och man kan inte skapa olika album från olika träffar.

Däremot så kan jag som admin skapa olika album osv på en "sida", men då verkar man inte kunna tagga personerna i bilderna.

Så då lämnas jag till att skapa en vanlig användare, men då kan man inte bli medlem eller bara gilla lite lätt, utan man måste bli kompis för att kunna kommentera och bli delaktig.

Nu är jag ingen superanvändare av Facebook, så kan vara så att jag har fel. Men någon som kan tipsa om någonting?

Jorå, man kan tagga personer i foton på en sida, men man kan inte göra det när man är inloggad som sidan. Det går också att skapa album i grupper, om man väljer Share -> Photo -> Create an album.

Grupper har fördelen att dom faktiskt är effektivare att kommunicera via (då dom är gjorda för gruppkommunikation) och personer kan lägga till varandra i dom. Sidor har fördelen att dom är effektivare när det gäller marknadsföring, då dom visas i newsfeeds etc på ett annat sätt. Intern vs extern kommunikation helt enkelt.

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2011-06-07 15:45
Ursprungligen av irrelogical:

Jorå, man kan tagga personer i foton på en sida, men man kan inte göra det när man är inloggad som sidan. Det går också att skapa album i grupper, om man väljer Share -> Photo -> Create an album.

Grupper har fördelen att dom faktiskt är effektivare att kommunicera via (då dom är gjorda för gruppkommunikation) och personer kan lägga till varandra i dom. Sidor har fördelen att dom är effektivare när det gäller marknadsföring, då dom visas i newsfeeds etc på ett annat sätt. Intern vs extern kommunikation helt enkelt.

Aha, nice! Tackar! Tror det lutar åt en sida då ändå faktiskt!

1
Bevaka tråden