Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nybörjarfrågor iCal Server

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2011-05-15 19:08

Tänkte dra igång iCal Servern på Snow Leopard för att prova lite. Men har några komigång frågor.

1. Push. Visst ska väl det fungera? Jag har aktiverat det på servern, och har testat att lägga in konto på iPhonen, men när jag går in på avancerade inställningar för hämtning kan jag bara välja "Hämta" eller "Manuellt". På min gmail kalender kan jag t.ex välja "Push". Något jag har missat?

2. Användning utanför Mac. Fungerar det till Outlook eller andra PC program?

3. Web app. Finns det någon bra webapp? Det är inte så så att man kan få t.ex Mobile Me's grymma webapp på sin egen server eller?

  • Oregistrerad
  • 2011-05-16 12:56

1) ical använder Caldav formatet och det synkar i bakgrunden. Det tar mer batteri än push.

2.) Du kan inte få in det i outlook utan plugin (caldav)

3.) Nej

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2011-05-19 16:42
Ursprungligen av studiox:

1) ical använder Caldav formatet och det synkar i bakgrunden. Det tar mer batteri än push.

Går det inte att få push då eller vad menar du? Det finns ju inställningar för Push Notifications som jag har aktiverat, men det vill inte funka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-16 20:27

Någon som vet om det blir några iCal Server-nyheter i och med Mac OS X Server 10.7?

  • Oregistrerad
  • 2011-05-17 00:23

Jag skulle hellre föredra att mobile-me mailen kom in som webmail till Lion Server men det lär garanterat inte hända. Apple gillar ju inte företag så att i överhuvudtaget nämna det känns korkat.

1
Bevaka tråden