Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flow avbrott bug i InDesign CS 5.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har bara en riktig irriterande bug i InDesign CS 5 som gör att det mitt i dokumentet dyker upp en tom sida. Texten flowar t.ex från sidan 1–5,7–10 och sidan 6 är tom. Lägger man till en mellan slag i paragrafen under den tomma sidan flowas det återigen korrekt 1–10. Men sen kan det bli samma avbrott igen när man öppna dokumentet på nytt eller man redigerar texten, avbrottet behöver inte vara på samma sida igen… arrgh… har rapporterat till Adobe. Synd bara att de inte har vana att svara på bugrapporten, så man vet om de kan bekräfta buggen.

Har ni upplevt samma sak?

Kör Mac OS X 10.6.7 med patch som fixar typsnittsfelet.
Använder DTP Tools Cross-References Pro 1.1

Dokumentet var först skapat i InDesign CS 3 med DTP Tools Cross-References (I CS 3 finns ingen kors-referens funktion inbyggd — men i InDesign CS5 har det). Det tar alldeles för lång tid (då det innehåller 2000 sidor vetenskaplig material med täta korsreferenser) att konvertera kors-referenserna till InDesigns dito, så jag kör DTP Tools Cross-References Pro 1.1 som skall vara kompatibel med InDesign CS5.

Detta är tydligen ett känt problem hos Adobe. Problemet har varit känt sedan CS 2 (När de införde fotnoterna).

Adobe Forums: Indesign CS5 empty text frames

Ett rykte jag hörde var att buggen aktiverades av 3 saker. InDesign CS 6 fixar 2 buggar 2 av 3. Uppenbarligen var det en svårlöst bugg.

Det dumma är att man måste uppgradera från CS 5 till CS 6 för att få dessa buggar fixade. Adobe borde åtminstone fixa denna bug även i CS 5, 5.5. Många företag fixar allvarliga buggar i tidigare versioner utan kostnad eller krav på uppgradering.

1
Bevaka tråden