Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa firewire eller vänta till Thunderbolt kommer?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2011-05-12 09:13

Hej!
Jag är ganska ny på detta forum(Och Mac också för den delen) och har nu sökt lite omkring i forumet. Jag är ute efter ett hårddiskkabinett till mina 1 TB 3,5 tums SATA diskar som idag sitter i ett Stardom kabinett med USB 2,0 som faktiskt fungerar alldeles utmärkt men som kan vara lite långsamt ibland. En av diskarna är Formaterade för NTFS och en i MAC OS extended. Jag har en Macbook pro 13 tum 2011. Jag har även en Bärbar PC som backas upp här. Nu till frågan, när jag tittar mig omkring så finns det kabinett för Firewire och USB men det har inte kommit någon för Thumderbolt/USB vilket säkert kommer. Skall man vänta till det kommer eller skall man satsa på en Firewire kabinett?

Ingen vet när det kommer rena kabinett för Thunderbolt, så det är nog endast du som kan svara på din fråga. Tycker du att USB är så slött att du måste ha något snabbare NU? Då är det så klart Firewire som gäller. Annars hade jag nog väntat.

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-05-12 09:24

Som det ser ut just nu kommer jag nog att vänta men det är intressant hur andra tänker.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-05-13 08:00

Thunderbolt är bara värt om du kör SSD externt. Mekaniska diskar kan du lika gärna köra via Firewire, de kommer ändå inte upp i mycket högre hastigheter med TB.

1
Bevaka tråden