Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kameran startar inte

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min kamera startar inte överhuvudtaget. Själva "bländaren" "öppnar" sig aldrig. Ngn som vet van man kan göra åt det?

Ovanstående inlägg har brutits ut och flyttats hit från en annan tråd.

Lägg inte in nya frågor i en tråd som handlar om något helt annat!

Och lämna gärna också lite mer information, i det här fallet t.ex telefonmodell och iOS-version.

/Mod

Har råkat ut för samma sak på min iPhone 3G. Har inte löst det utan misstänker att den är trasig. Men har någon något tips på att få liv i den så är jag intresserad med.

Provat tanka ur alla bilder? Det har funnits buggar under vissa versioner om man hade fler än 128 bilder i kamerarullen...

Provat starta om luren?

Provat resetta luren?

Känner igen det här när man körde iOS 3.nånting ... den liksom bara hänger...

Provat tanka ur alla bilder?

Inget av dessa saker har hjälpt mig. När man googlar på problemet så verkar det inte vara ett jätteovanligt problem. Det verkar ofta vara en glappkontakt mellan moderkortet och kameramodulen. En har kunnat få igång kameran genom att skaka den medan andra fått igång den genom att plocka isär den och monterat ihop den efter att ha sett till att allt sitter fast.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-09 17:39

Är det en ny lur, så gå till LAN-Master, eller var ni nu bor om ni inte är i Stockholm.
Är det en gammal, så prova det som Goflorp skriver, prova även att göra en factory reset så den är helt tom.

Annars är det bara reparation som gäller.

1
Bevaka tråden