Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hämtar inte alla tjänster när man ansluter till server

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har nyss packat upp en ny Mac Mini Server - trevlig maskin!
Har ingen direkt erfarenhet från OS X Server sedan tidigare och har råkat på lite patrull. Jag har lagt upp användare i "Service Preferences" med tjänster för bl.a. fildelning och TimeMachine.

Därefter har jag kopplat ihop kontona på servern med våra klienters konton (OS X 10.6) men där får jag bara fram att servern har stöd för iCal, iChat och Adressbok. Vart tog fildelningen och TimeMachine vägen?

Är det något jag missat?

Adressbok, iCal och iChat konfigureras automatiskt mot användarkontona på servern. TimeMachine måste du aktivare i klienternas TimeMachine-inställningar och välja måldisk på servern. Fildelning är aktiverat på servern, men du måste också dela ut mappar och sätta rättigheter.

Tack för svaret!
Laddade hem "File Server Administration Version 10.6 Snow Leopard" från Apples supportsida för att hitta hur man konfigurerar fildelning samt hur man ansluter från klienterna. Matnyttigt!

En fråga: Jag har aktiverat Spotlight på servern. I klienten söker man dock enbart lokalt om man inte väljer "sök: delat" till varje sökning. Kan man ställa in på något sätt att man alltid vill göra spotligt-sökningar på servern?

1
Bevaka tråden