Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2 Airport Express, eller 1 Express + 1 Extreme?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-05-03 11:21

Hej,

Mitt bredbandsuttag sitter i sovrummet, så att dra sladd till vardagsrummet är inte möjligt utan att det blir fult eller dyrt. I min router har jag en Airport Express, men saknar verkligen att streama musik till den och vidare ut i min stereo, så jag undrar därför om det vore möjligt att låta en airport sitta i min router, och ha en andra i vardagsrum genom vilken jag streamar?
Jag streamar inte med itunes, utan med airfoil.

Helst ser jag en snabbare airport extreme i sovrummet, men skulle jag då kunna surfa via airport extremen men köra ljudet genom expressen? Hur vet i så fall itunes eller airfoil vilken de ska streama till, eller sköts det via extremen?

Tack på förhand!

Jag har en extreme och tre expresser. En vid stereon, en vid köksradion och en vid skrivaren. Så det funkar, men exakt hur kan jag inte svara på. It just works

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-05-03 11:29

Great, tack!

Du ställer in dem med airportverktyget. Sedan kan man välja i iTunes eller Airfoil vilken eller vilka man vill skicka ljud till.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-05-03 12:48

Om man bara ska ha en express för att streama ljud kan man ju välja en apple-tv och få några fler funktioner. Dock funkar den inte för att utöka nätverket om det behövs.

1
Bevaka tråden