Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem efter uppdatering från 4.3.1 till 4.3.2

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Strul...
Jag tänkte jag skulle gå upp från en jailbreakad 4.3.1 till 4.3.2 via Redsnow och det har gått sådär..
Ingen täckning, bara en liten plupp, och alla mapparna är borta efter att säkerhetskopian är inlagd. Vad gör man?
Har försökt googla runt.

Ovanstående inlägg har brutits ut och flyttats hit från en annan tråd. Lägg inte in nya frågor i en tråd som handlar om något annat!

/Mod

Jag rekommenderar ALLTID att "återställa" telefonen vid jailbreak samt ALLTID "ställa in den som ny". Då minimerar du risken för buggar och komplikationer. Databasen med dina SMS brukar jag spara via iFile eller något annat program så att du lätt och smidigt kan överföra den senare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-25 10:43
Ursprungligen av koss_boss:

Jag rekommenderar ALLTID att "återställa" telefonen vid jailbreak samt ALLTID "ställa in den som ny". Då minimerar du risken för buggar och komplikationer. Databasen med dina SMS brukar jag spara via iFile eller något annat program så att du lätt och smidigt kan överföra den senare.

hur menar du med att "återställa"?
//Peter

  • Medlem
  • International user
  • 2011-04-23 00:12

Har ALDRIG återställt som ny efter uppgradering inför jailbreak och aldrig stött på problem. Så varför du rekommenderar detta förstår jag ju inte.

I ts fall så hade jag prövat återställa och jailbreak och se om det hjälper. Fungerar det så hade jag återställt till säkerhetskopia igen och prövat jailbreaka. Bör inte vara något problem.

Allt är ok nu förutom att jag har cydia problem (500 internal server error vilket innebär att jag inte kommer åt mina köp-program i cydia. Man får väl vänta o se helt enkelt..

Ursprungligen av Cokey:

Har ALDRIG återställt som ny efter uppgradering inför jailbreak och aldrig stött på problem. Så varför du rekommenderar detta förstår jag ju inte.

I ts fall så hade jag prövat återställa och jailbreak och se om det hjälper. Fungerar det så hade jag återställt till säkerhetskopia igen och prövat jailbreaka. Bör inte vara något problem.

Därför att man då blir av med "gamla" rester från cydia som kan ställa till det när man lägger in en ny mjukvara. Kul att det fungerat för dig, men det gör det inte till någon universell optimal lösning för andra. Det är inget unikt för iPhone utan rekommenderas även vid en ny OS X-installation.

OT: Bra att det löste sig. Får hoppas att Cydia snart kommer igång igen ordentligt.

1
Bevaka tråden