Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag bort flera felaktiga omslagsbilder?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-21 16:49

Det finns en del bra program för att leta upp och redigera omslag till alla album man har i iTunes, men om man på motsvarande sätt vill plocka bort felaktiga omslag??
Jag råkade av misstag för en tid sedan ge samtliga album (som saknade omslag i mitt
iTunes-bilbiotek) ett visst utseende...

Nu inser jag att detta var ett stort misstag och skulle vilja radera detta utseende, alt. ersätta det med något bättre. Man jag kan inte hitta någon funktion i något program där man kan söka på ett specifikt utseende och be programmet sedan plocka bort det... eller har ni något tips? Vi pratar nu om en samling på totalt 1.500 felaktiga omslagsbilder.

Jag skulle växla till rutnät, minska till minsta storlek och kommando-markera alla album som har samma omslagsbild. Sedan kommando-i för att redigera.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-21 21:53

Jo, det fungerar ju hjälpligt t.v.
Men att gå igenom tusentals omslag tar dagar, veckor...

Kanske inte så mycket att välja på.

Det är ju bara att markera albumen som tar lite tid, att sedan ta upp info-rutan och radera är ju ögonblickligt.
Du hade säkert kommit halvvägs om du satt igång istf att googla och skriva foruminlägg

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-24 20:31

Vem säger att jag inte hållit på och raderat medans jag skrivit om hjälp... ?!
Sa jag att jag hade 4.496 albumsomslag, varav ca. hälften blivit fel...

Ok, har nu gått igenom 1.000. Pust.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-29 20:13

Insåg tillslut att det enad riktigt rationella sättet att göra detta på var att radera SAMTLIGA omslag och börja om från början...
Enda trista med denna metod var att jag förlorade en hel del omslag som jag manuellt lagt in under åren (samtliga 'omslagstjänster' som finns är ju långt ifrån heltäckande...).

Nåväl, nu är det gjort.

1
Bevaka tråden