Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som kan fixa en Mac?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-06-04 16:14

Finns det någon i Göteborg som är duktig på elektronik och skulle vilja prova att laga en kompis PB G3 Lombard som fick ett glas vatten på sig?
Scotsys (www.scotsys.co.uk) ville ha nästan 5000:- för att fixa den och så mycket är det inte värt.

Jag vet inte vad som är fel på den men om du provar och tar sönder den totalt så går det absolut ingenting då den ändå inte gör någon nytta.

Om du däremot lagar den så kan jag betala dig.

Någon som vågar?

Citat:

Skrevs ursprungligen av romanenko
Finns det någon i Göteborg som är duktig på elektronik och skulle vilja prova att laga en kompis PB G3 Lombard som fick ett glas vatten på sig?
Scotsys (www.scotsys.co.uk) ville ha nästan 5000:- för att fixa den och så mycket är det inte värt.

Jag vet inte vad som är fel på den men om du provar och tar sönder den totalt så går det absolut ingenting då den ändå inte gör någon nytta.

Om du däremot lagar den så kan jag betala dig.

Någon som vågar?

Tja, om du vill skicka den hela vägen till Lund så kan jag prova. Inga garantier dock; det är lite kinkigt att hitta fel utan felsökningsschema.

/Micke

  • Medlem
  • 2003-06-12 14:58

Mycket folk som vill löda och fixa i sin dator..

Är inte så lätt som de kan tänkas..
Även om jag nu råkar ha en g3 pb liggandes här med trasig cpu kan jag nog inte hjälpa dig mycket, eftersom cpun sitter precis under tangentbordet, och kanske är den som är vattenfylld.

Nog har jag hört talats om vattenkylda datorer (har en g4 vattenkyld själv) men att kyla en powerbook så måste ju vara rena döden.

Iallafall, nog med skitsnack.
Gör den något liv ifrån sig eller är den stendöd?

1
Bevaka tråden