Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lider Airport Extreme av samma värmeproblem som Time Capsule?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-06 23:50

Hej!!

Min Time Capsule gav upp efter 14 månader p g a det ökända "värmeslaget" i nätagget.
Köpte således en Airport Extreme med en extern disk istället, båda med externt nätagg.

Min förhoppning va då således att flytta värmekällan från själva enheten i hopp om att värmeproblem skulle elmineras. Döm min förvåning när jag efter ett dygn känner på min Airport som då är lika varm som min Time Capsule brukade vara...

Har aldrig upplevt en nätverksmodul som blir varm!?!?

Relaterade erfarenheter mottages gärna...

/mattis

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-07 00:00

Min extreme är riktigt varm. Dock bara när den används. Undrar också vad det är som är så himla jobbigt.

  • Medlem
  • 2011-04-07 06:32

Min extreme har fungerat klockrent sedan 2008 och den är också jättevarm.

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-04-28 18:50

Jag köpte en extreme 2010-04-30 och idag när jag kom hem från jobbet är den stendöd.
Det kommer ett tjutande ljud ut ifrån den när ström kabeln är i. Blir till att åka och lämna in den imorgon... Snacka om på håret för 1års garantin!

Måste tillägga att jag köpte en extreme pga att min TC dog. :/

  • Medlem
  • 2011-04-29 10:42

Om man köper en ny dator med Apple Care så får man utökad garanti på sina Apple-tillbehör så länge inte garantin på dessa har gått ut. Kanske värt att tänka på för fler med APE/TC?

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-04-30 12:43

Ang inlägget jag skrev ovan så har jag har lämnat in min APExtreme till Digital Inn igår (sista dagen på garantin!)... tur i oturen

(Garantin som gäller i ett år gäller alltså från den dagen man har köpt varan tex som i mitt fall 2010-04-30 och till och med 2011-04-29).

1
Bevaka tråden