Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Prestandaproblem efter 10.6.7?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har läst väldigt många trådar om folk som upplever prestandaproblem på Air:en efter att ha uppdaterat till 10.6.7.. Speciellt vad gäller spel. Saxat från en macrumors-tråd:

Citat:

SC2 fully updated to 1.3.0 running at medium settings and at native resolution

10.6.5 USB restore with no updates = 33fps
10.6.6 combo update = 34fps
10.6.7 combo update = 7fps
10.6.7 combo and everything else on software update iTunes 10.2.1 etc = 7fps

Många andra säger också att uppdateringen totalt mördat spel-performance. Jag har själv inte vågat uppdatera pga detta, men undrar lite - är det någon av er som kört uppdateringen? Hur fungerar datorn nu? Märker ni av något problem med prestanda, speciellt i spel? Enligt vad jag hört känns desktopen lite laggigare för vissa också, dvs scrollande, fönsterhantering osv.

Det verkar tyst från Apples sida om detta också, annars hade jag hoppats på en patch som rättar till problemet.. Men tills dess blir det 10.6.6 för hela slanten för min del iaf

Lustigt nog håller jag på att sälja några MacBook Pro och har bara kört uppdateringar till just 10.6.6, inte längre.

Jag är glad så länge man kan ominstallera och gå tillbaka på Mac OS X, vilket man INTE kan i iOS.

Vad jag förstått gäller bara problemet Macbook Air, senaste versionen. Det fanns ju en patchnote i stil med "Adressed performance and heat issues with Macbook Air" eller vad det stog - vissa konspirationsteoretiker tror att apple medvetet cripplat Air:ens prestande, antingen för att dra ner på värme / kraschbenägenhet eller för att den ligger för nära MBP i prestanda Själv tror jag dock mest på att det är en bugg..

Värme/krasch biten köper jag, men tror också på bugg i och med det stora steget.

Det måste ha varit någonting annat med 10.6.7 som jag hört vilket gjort att jag inte gått ända upp.

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-04-01 12:08

rensade tråden på lite OT inlägg, fortsätt gärna dessa iOS dikussioner i iOS forumet.
Mvh Kainen
-Mod

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-04-01 12:10
Ursprungligen av kainen:

rensade tråden på lite OT inlägg, fortsätt gärna dessa iOS dikussioner i iOS forumet.
Mvh Kainen
-Mod

Finns det ett iOS-forum nu då?

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-04-01 12:13
Ursprungligen av zinned:

Finns det ett iOS-forum nu då?

Jag ber om ursäkt, jag var lite snabb på att skriva.
Fortsätt gärna i iPhone/iPad delen av forumet skall det självklart vara.
(iOS finns inte... än )
Mvh Kainen
-Mod

Detta fixar bara ett fel som gjorde att iTunes kraschar - de som haft problem med prestanda i spel har inte märkt någon skillnad av denna patch (dessutom är den endast för 13" Air, prestandaproblemen finns även på 11").

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-04-06 01:23

Finns det någon bra (och fri) benchmark man kan göra för att se om man har problemet på sitt exemplar? Har inte Starcraft 2.

1
Bevaka tråden