Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med USB-högtalare

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Finspång
  • 2011-03-29 21:37

Jag har köpt ett par USB-högtalare men jag har problem att få min MacMini (2010) att hitta dem när jag startar upp datorn. Om jag kopplar ur USBn och sedan sätter i den igen så dyker de upp som val i inställningarna. Annars finns bara den förstärkare jag har HDMIn kopplad till. USBn sitter via en förstärkt USB-kabel och en USB hub från Belkin. Jag har både iphone, skrivare och kortläsare kopplad till huben och de "tappas" aldrig bort. Både huben och högtalarna har egen strömförsörjning om d et nu spelar roll...

Nu är det inget jättejobb att rycka högtalarna och sätta i dem igen varje gång jag vill köra kjud ur dem, men det är lite irriterande att det inte funkar som det borde.

Några tips? Finns det något "hjälpprogram" som plockar upp USB-tillbehör. Nu kollar jag via systeminformationen och som sagt där ser jag också att högtalarna redovisas "felaktigt". Konstig text och "okänd" "strömbehov" (eller vad det nu står...).

/Tommy

Får du samma problem om du testar att koppla högtalarna direkt in i Mac Mini?

  • Medlem
  • Finspång
  • 2011-04-01 22:09

Det har jag iofs inte testat. Jag har nu bara "vilat" macen några dagar utan att stänga av den helt och då fungerar det bra. Ska testa att koppla in dem direkt i macen i morgon utan förlängning eller hub så får vi se.

/Tommy

Har USB hubben extern strömföring? Även då kan det vara en bidragande faktor till problemet, för låt strömförsörjning alltså

1
Bevaka tråden