Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Brandväggen frågar hela tiden fastän jag svarat

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sala
  • 2011-03-17 20:06

Varje gång jag startar iTunes frågar brandväggen om jag vill "låta iTunes acceptera inkommande nätverksanslutningar", jag har nog tryckt "Tillåt" en miljon ggr snart..

Hur åtgärdar man detta om man vill fortsätta ha brandväggen på? Ganska irriterande vill jag påstå. I Systeminställningar/Säkerhet/Brandvägg/Avancerat är iTunes med som regel och inställd för att acceptera inkommande ansl, har även provat lägga till en ny. Dock utan förändring. Behörighetsreparationer med Skivverktyg och annat har gjorts otaliga ggr och i andra syften mm men det här är inget som verkar åtgärdas av det.

Verkligt irriterande bugg. Vad kan man göra?

EDIT: OSX SL 10.6.6 Mbp mid 2009

Har samma problem. Irriterande.

  • Medlem
  • 2011-03-17 22:38

Hade samma problem ett tag. Körde följande kommando i terminalen (utan citattecken):

"codesign -v /Applications/iTunes.app"

fick några felmeddelanden som jag tolkade att något "receipt" eller kvitto inte var helt okej. (Om allt är bra kommer inget meddelande alls).
Laddade ner iTunes igen och gjorde en ominstallation vilket löste problemet.
Lite konstigt att något gått fel då jag endast uppdaterat iTunes via "Software Update" och aldrig gjort något annat med iTunes än spela musik.

  • Medlem
  • Sala
  • 2011-03-21 23:35
Ursprungligen av DrApa:

Hade samma problem ett tag. Körde följande kommando i terminalen (utan citattecken):

"codesign -v /Applications/iTunes.app"

fick några felmeddelanden som jag tolkade att något "receipt" eller kvitto inte var helt okej. (Om allt är bra kommer inget meddelande alls).
Laddade ner iTunes igen och gjorde en ominstallation vilket löste problemet.
Lite konstigt att något gått fel då jag endast uppdaterat iTunes via "Software Update" och aldrig gjort något annat med iTunes än spela musik.

Samma här, har bara spelat musik i det och inget annat. Installerat och uppdaterat som man ska.

Fick detta;

"Jons-MacBook-Pro:~ Jon$ codesign -v /Applications/iTunes.app
/Applications/iTunes.app: a sealed resource is missing or invalid"

Något är snett för mig med. Blir förmodligen en ominstallation, skriver här igen om det inte löser problemet.

Utöver det du nämner gick jag in i brandväggen och markerade iTunes och tryckte på "-" (tog bort den)
Har "Tillåt signerade...." ikryssad, och "dolt läge" är också på.

Stängde iTunes, startade igen.

Vips så funkade det.

  • Medlem
  • Sala
  • 2011-03-21 23:04

Ska prova bägge era alternativ. Återkommer när jag prövat!

1
Bevaka tråden