Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan jag använda Mac OS X om installationen skulle gå fel?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag går i köptankar om Mac OS X Snow Leopard för en användare men undrar en sak. Om det av någon anledning skulle stå i slutet att det inte skulle gå att installera Mac OS X Snow Leopard skulle det då räknas som en användning?

//Samuel

Nej, du kan installera så många gånger du vill.

Varför tror du att det inte skulle gå att installera?

Skivan vet inte vad du har gjort med den. Om din dator inte klarar kraven (läs exvis på Mac Specs, Prices, Answers, & Comparison @ EveryMac.com - Est. 1996 eller Low End Mac: Worth It! om olika modeller och vilka system de klarar) så är det bara att installera på en annan dator eller sälja/ge bort skivan.

Sedan _går_ det iofs att installera och använda en enanvändarlicens av OSX på fler än en dator – men man _får_ inte... Och så länge detta inte missbrukas så slipper vi macanvändare förhoppningsvis aktiveringselände a la vissa andra operativsystem.

Tråden flyttad till rätt forumdel.

/Mod

Jaha jag trodde att en användare stod för att bara kunna installera den en gång.

Ursprungligen av _Samme_:

Jaha jag trodde att en användare stod för att bara kunna installera den en gång.

En användare står för att du bara får ha det installerat på en dator samtidigt. Vill du ha det på två datorer behöver du ha två licenser osv.

Ok, tack för de riktigt snabba svaren!

1
Bevaka tråden