Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 4.3 släppt!

Tråden skapades och har fått 144 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Undrar om det är det här med gestures som har gjort att Xcode ligger i topp på App Store paid apps?

  • Medlem
  • 2011-03-10 13:43
Ursprungligen av ;:

Stavningskontrollen har blivit sämre. Den ville göra om dammsugarpåsar till "dam sugar åsar" och hushållspapper till "hushåll papper".

Btw, med xcode, kan man göra wifispot med 3GS? Det står ju faktiskt "Internetdelning: 1 anslutning" längst upp.

Märker inte någon större skillnad i snabbhet överlag, utom som sagt att det går snabbare att växla mellan appar med att dra med fingrarna. Jag tyckte min iPhone 4 var ganska seg ibland med 4.2.1 så det ska bli intressant att se om den blir snabbare nu.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-10 14:19

Detta med hotspot...är det inte möjligt att skapa på en iPad med iOS 4.3?

Ursprungligen av zinned:

Detta med hotspot...är det inte möjligt att skapa på en iPad med iOS 4.3?

Inte utan Jailbreak. Bara på iPhone 4.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-10 15:39

Ok, jag vet inte varför men jag förutsatte att det skulle fungera på alla av de senaste modellerna oavsett om det gällde iPhone/iPad/iPod Touch.

Hur i hela friden får man igång hemmadelning? Antingen är jag dum eller så är det något knas. Min iPhone vill inte hitta musiken jag delat ut på Macen.

Ursprungligen av gubbslyna:

Hur i hela friden får man igång hemmadelning? Antingen är jag dum eller så är det något knas. Min iPhone vill inte hitta musiken jag delat ut på Macen.

Öppna IPOD appen.
Välj MER och tryck sedan på DELAT.
Välj ditt bibliotek

Mvh

edit:
glöm inte att du måste skriva in dit apple ID och lösen under INSTÄLLNINGAR och HEMMADELNING på iPhone.

Ursprungligen av here4areason:

Öppna IPOD appen.
Välj MER och tryck sedan på DELAT.
Välj ditt bibliotek

Mvh

edit:
glöm inte att du måste skriva in dit apple ID och lösen under INSTÄLLNINGAR och HEMMADELNING på iPhone.

Finns inget delat-alternativ där. Däremot i remote appen. Men den hittar inget där heller.

Glöm inte att lägga in ditt Apple-ID och lösenord under inställningar/iPod.

Ursprungligen av keptang:

Glöm inte att lägga in ditt Apple-ID och lösenord under inställningar/iPod.

Gjort.

iTunes ska vara igång också och inställt på att dela ut

Fungerar fint för mig

Ursprungligen av ;:

Kolla så att du verkligen har hemmadelning på i iTunes oxå.

Ursprungligen av here4areason:

Kolla så att du verkligen har hemmadelning på i iTunes oxå.

Det är så på det kan bli. Har alltid funkat mellan datorerna här hemma.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-03-10 19:42
Ursprungligen av gubbslyna:

Det är så på det kan bli. Har alltid funkat mellan datorerna här hemma.

Det är inte samma delning som den vanliga i nätverket. Har du kollat under Avancerat-> Slå på hemmadelning (inte i Inställningar, i menyraden)

Ursprungligen av tram:

Det är inte samma delning som den vanliga i nätverket. Har du kollat under Avancerat-> Slå på hemmadelning (inte i Inställningar, i menyraden)

Självklart var det där problemet låg. Jag är inte riktigt med idag. Tack!

Har aktiverat hemmadelningen i iTunes och då hittar Iphonen all musik som ligger i iTunes... men jag har ju en NAS med delning av musik som iTunes hittar under Delat men som inte iPhonen hittar. Det är surt, har jag ändå datorn igång kan man ju lika bra köra musik från den. Vill dela direkt från NASen till iPhonen.

Går detta???

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-03-10 20:28

Jag kan inte ens uppdatera till 4.3...
Macmini med SnowLeopard, uppdateringar installerade. iPhone 4 med 4.2.1, aldrig jailbreakad.
Får error 1013 vid uppdatering. Provat med Återställning, samma felmeddelande. Provat med Recovery mode och DFU mode, samma felmeddelande...
Fler tips?
Ska testa annan USBkabel även om jag använder samma som jag har synkat med nyss, och annan USBport...

Ursprungligen av kenjon:

Jag kan inte ens uppdatera till 4.3...
Macmini med SnowLeopard, uppdateringar installerade. iPhone 4 med 4.2.1, aldrig jailbreakad.
Får error 1013 vid uppdatering. Provat med Återställning, samma felmeddelande. Provat med Recovery mode och DFU mode, samma felmeddelande...
Fler tips?
Ska testa annan USBkabel även om jag använder samma som jag har synkat med nyss, och annan USBport...

Update and restore alert messages on iPhone, iPad, and iPod touch

Följ alla steg i tur och ordning. Funkar det inte efter det är det dags att bryta ihop och gå till affären med telefonen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-03-10 20:39
Ursprungligen av PeeMaN:

Update and restore alert messages on iPhone, iPad, and iPod touch

Följ alla steg i tur och ordning. Funkar det inte efter det är det dags att bryta ihop och gå till affären med telefonen.

Tack, jag har tittat där. Har inte startat om nu, men gjorde det inatt efter uppdateringar. Ska testa det igen.
Annan användare har jag heller inte testat än.
Error 1013 tyder på ej kontakt med gs.apple.com. Men jag kommer åt iTunesStore...

Ursprungligen av kenjon:

Tack, jag har tittat där. Har inte startat om nu, men gjorde det inatt efter uppdateringar. Ska testa det igen.
Annan användare har jag heller inte testat än.
Error 1013 tyder på ej kontakt med gs.apple.com. Men jag kommer åt iTunesStore...

Hade samma problem med min ATV, och det fixade sig först när jag körde på en annan dator. Så det har inte alltid med gs.apple.com att göra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-10 20:58

Kenjon: har du någonsin kört TinyUmbrella på datorn så dubbelkolla din HOSTS-fil. 1013 är en klassiker med fel IP-adress till gs.apple.com

Senast redigerat 2011-03-11 14:47
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-03-10 22:48

@PeeMan: funkade med annan dator, tack!
@FreddeB: japp, har kört TinyUmbrella, ändrar den i hostfilen själv? Det visste jag inte, tack för det, ska radera den raden eftersom jag inte jailbreakat.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-10 23:01
Ursprungligen av kenjon:

@PeeMan: funkade med annan dator, tack!
@FreddeB: japp, har kört TinyUmbrella, ändrar den i hostfilen själv? Det visste jag inte, tack för det, ska radera den raden eftersom jag inte jailbreakat.

Ja TinyUmbrella ändrar hostfilen automatiskt. Det är därför den vill ha admin lösenordet. En klassiker bland många som provade TInyUmbrella men jailbreakade inte iPhonen. Det räcker att starta programmet en gång så har den ändrat host filen.

//Rob

Jag har redan en bugg när man lyssnar på pod. När jag sätter på någonting o vill skärmlåsa telefonen så avbryts uppspelningen. Nån mer med samma bugg? Jag är tvungen att starta via handsfreeknappen, då funkar det..

Ursprungligen av westerlu77:

Jag har redan en bugg när man lyssnar på pod. När jag sätter på någonting o vill skärmlåsa telefonen så avbryts uppspelningen. Nån mer med samma bugg? Jag är tvungen att starta via handsfreeknappen, då funkar det..

Har kört 4.3 länge nu och har inga problem med det du nämner ovan.

Ursprungligen av keptang:

Har kört 4.3 länge nu och har inga problem med det du nämner ovan.

Är det ingen som har haft det här problemet? Ska man återställa o börja om tro?

Ursprungligen av westerlu77:

Är det ingen som har haft det här problemet? Ska man återställa o börja om tro?

Jag har råkat ut för detta innan 4.3 med andra Audio Apps.
Det som fungerade då var att stänga ner programmet i Multitaskdockan.

Allt verkar funka fint, alltså som vanligt, för mig med min iP4 och 4.3. Men har upptäckt att de missat lite på översättningarna då det plötsligt står på engelska på vissa ställen. T ex när man i App Store vill kolla uppdatering på apparna så står det engelska och svenska lite huller om buller vilket ger lite lambointryck....

Dr Tinnitus

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Allt verkar funka fint, alltså som vanligt, för mig med min iP4 och 4.3. Men har upptäckt att de missat lite på översättningarna då det plötsligt står på engelska på vissa ställen. T ex när man i App Store vill kolla uppdatering på apparna så står det engelska och svenska lite huller om buller vilket ger lite lambointryck....

Dr Tinnitus

Svenska och engelska i huller om buller i App Store har det ju i och för sig varit i flera år...

Bevaka tråden