Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Pro: Klockan nollställs ibland, vad beror det på?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-22 02:59

I några fall har det hänt att klockan på min MBP har "nollställts", egentligen utan anledning. Det står ibland när man slår på datorn igen, att klockan kan vara fel inställd, bla bla. Ofta står den på 1 Januari år 2000, typ.

Det här problemet påverkar också iPhonen om den är USB-inkopplad. Tidpunkterna blir fucked up. Om jag tänker efter så uppstår problemet ofta efter vissa batteribekymmer, typ om datorn dör eller råkas stängas av felaktigt.

Någon som känner igen sig i mitt problem, och har nån lösning? Jag växlar ofta mellan att låta datorn ställa in tiden automatiskt, och att ställa in den manuellt.

Klockbatterit kanske har dött?

Nu lät det som om jag kan något om ditt problem, men läst om liknande här på 99 förut och minns då vad problemet var, alltså att batteriet i interna klockan hade dött (blivit dåligt). Vilket bidrog till att klockan nollställs

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-22 13:10

Men datorn är ju mer eller mindre ny? Några månader typ.

Hur kollar man hälsan på datorn?

Sätt in installations skivan, starta om datorn.. Håll inne D då startas ett hårdvaru-test

1
Bevaka tråden