Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filemaker Go i Iphone och spara användarnamn

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag använder Filemaker Go för att logga in till våran FM server på jobbet, men varje gång jag loggar in så är jag tvungen att ange både användarnamn och lösenord. Finns det något sätt (som i vanliga Filemaker) att sätta ett Standard-inloggningsnamn så man bara behöver knappa in lösenord?

någon som vet?

Mvh Jenny

Skapa en Utökad behörighet i din FileMaker-databas som heter "fmrestorelogin” (utan citationstecken). Se till att din behörighet i databasen har denna utökade behörighet. I FileMaker Go slår du på inställningen "Auto-Restore Login". Sen blir du inloggad tills du loggar ut.

Det fungerar bra, men har en del att önska rent säkerhetsmässigt... Jag skulle vilja att användarnamnet är förvalt och att man måste skriva in sitt lösenord varje gång, är det möjligt att göra också?

Mvh Jenny

Tyvärr verkar det inte vara möjligt.
Jag försökte med fmp7://användarnamn@server/databas men tyvärr blir inte kontonamn ifyllt ändå.
Det du möjligtvis skulle kunna göra är att hitta någon lösenordsapp som du loggar in i med ett lösenord och som sen kör fmp7://användarnamn:losenord@server/databas
Jag har löst det genom att se till att hela iPhonen låser sig efter ett tag så att det krävs lösenord då men det är ju inte samma sak.

Det är så jag ar gjort nu, men det känns inte så bra rent säkerhetsmässigt. Om det inte går att göra kommer jag skapa skuggkonton för mobilaccess istället som får mer begränsade rättigheter och förenklade användarnamn, men det känns som en trist lösning..

Ursprungligen av mvrobert:

Tyvärr verkar det inte vara möjligt.
Jag försökte med fmp7://användarnamn@server/databas men tyvärr blir inte kontonamn ifyllt ändå.
Det du möjligtvis skulle kunna göra är att hitta någon lösenordsapp som du loggar in i med ett lösenord och som sen kör fmp7://användarnamn:losenord@server/databas
Jag har löst det genom att se till att hela iPhonen låser sig efter ett tag så att det krävs lösenord då men det är ju inte samma sak.

Jag håller med dig om att det hade varit en bra funktion att ha.
Det kunde i alla fall fungerat som i versionen för vanliga datorer där användarnamnet i inställningar är förifyllt som kontonamn.
Du får skicka in en önskan:
Feature requests

Ursprungligen av mvrobert:

Jag håller med dig om att det hade varit en bra funktion att ha.
Det kunde i alla fall fungerat som i versionen för vanliga datorer där användarnamnet i inställningar är förifyllt som kontonamn.
Du får skicka in en önskan:
Feature requests

Nu har jag gjort en feature request, så får vi se om det kommer..

1
Bevaka tråden