Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med ProfCast

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag fick ett samtal ikväll från min far (som kör min gamla iMac (intel core2duo, ej snow leopard). Han har köpt programmet ProfCast för att skapa screencasts med power point (2004). Efter att ha kört demoversionen som fungerade felfritt köpte han programmet, men när han skall börja spela in får han följande felmeddelande: <disknamn>:private:var:folders:+w: (här kommer massa tecken och referens till filen ifråga) ändras av <min gamla användare>. Vill du öppna som skrivskyddad?

Han får samma meddelande när han startar om och testar på min användare. Det låter som en cacheproblem eller något. Han testade reparera behörigheter samt installera om programmet. Samma fel uppstod. Är det någon som har förslag på lösning av problemet?

Vänligen

//Lukas

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-02-12 09:03

Har han startat om datorn också? Det kan vara ett avslutat program (demot?) som inte har släppt filen.
Edit: såg att du skrev startat om och testat ny användare.... Maila programtillverkaren?

Supporten är mailad, och svaret var bara: Starta om datorn. Han fick det att fungera ett kort tag genom att spara om filen med ett annat namn, men sen låste det sig igen. Mycket skumt.

1
Bevaka tråden