Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför kommer inte all musik med?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Varberg
  • 2011-02-11 14:28

Har suttit hela dagen och fixat med min gamla musik som inte låg inne i itunes
När jag äntligen var klar markerade jag all musik i itunes och tog bort dom jag hade där.
Gick in i lägg till mappar och la till dom som låg i itunesmappen musik.

Så långt allt bra.

Sen gjorde jag likadant med den mapp som jag har sparat all annan musik och där låg det lite huller om buller vissa utan mapp och vissa i albummapp.

Knappen som gör att itunes lägger till musiken i sin egen mapp var ikryssad och allt. Kör.....
Den står och tuggar ett tag hämtar bildmaterial fixar rätt ljudvolym å dyligt.

Men när den är färdig kommer ingen ny musik upp i tunes. Jag startar om men inget....
Går in i mappen i itunes och där finns musiken men inte i själva programmet.
Varför? vad gjorde jag för fel???

Eftersom musiken ligger där i itunesmappen går jag in i lägg till mapp och lägger till den igen och det tuggass lite samma som innan med bilmaterial och ljudvolym och nu finns musiken i programmet också...
Men tyvärr finns inte all musik som jag hade i mappen.....
Varför gör det inte det???

Hur skulle jag ha gjort annorlunda?

Mycket tacksam för all hjälp för jag blir snart tokig
Kör med PC och Windows förresten
Mvh Daniel

De låtarna som inte kom med har kanske filformat som iTunes inte hanterar? (OGG eller FLAC t.ex)

Vilken Windows-version och vilken iTunes-version har du? Lite basinformation är aldrig fel. Då blir det lättare att komma med konkreta tips.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2011-02-11 17:16

Yes här är infon

Jag kör windows 7 och senaste iTunes uppdaterade i dag.

Nej det är flera som är MP3 och det funkar om man lägger till dom en och en nu efteråt men jag förstår inte varför det inte funkade när jag la till hela mappen med all musik i.

1
Bevaka tråden