Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vettiga skärmar till Mac mini

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej!

Finns det vettiga alternativ till Apples skitstora och skitdyra Cinema Display?

Kan man till en mac mini plugga in allt som har DVI port eller måste man ha huvudet på skaft när man letar tredjepartsskärm?

Vad har ni för skärmar till era minisar?
Är ni nöjda? skulle ni valt nåt annat istället?

/mvh David S

Vilken vanlig ny LCD-skärm som helst med DVI funkar. Köp en du tycker verkar bra för dig.

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2011-02-05 22:49

En mini har HDMI- och Mini DisplayPort-utgångar, och det följer med en HDMI-till-DVI-adapter. Så alla skärmar med HDMI, Displayport eller DVI kan anslutas utan problem till en Mac mini via en lämplig kabel. Enda saken du bör tänka på är att om du ska ansluta en riktigt stor skärm (fler bildpunkter än 1920x1200) så måste du använda Displayport.

Jag har hört bra saker om och varit nöjd med Dells bildskärmar. Vilken skärm som är lämplig beror på vad den ska användas till, men jag rekommenderar gärna Dells Ultrasharp-serie med IPS-paneler.

Vi köpte in en BenQ 2420HDBL till kontoret istället för en Apple 24" LED som kostar typ fem gånger så mycket. Skärmen är bra men den ser inte lika cool ut som en Apple LED

Tror vi betalade 1795kr inkl moms!
Benq G2420HDBL - Hitta lgsta pris, omdmen och information om TFT-skrmar

Ett tips dock: skärmen hade ingen medföljande DVI-kabel och det satt ett fullt "Windows 7" klistermärke på den som standard

Ursprungligen av Björnström:

Vi köpte in en BenQ 2420HDBL till kontoret istället för en Apple 24" LED som kostar typ fem gånger så mycket. Skärmen är bra men den ser inte lika cool ut som en Apple LED

Tror vi betalade 1795kr inkl moms!
Benq G2420HDBL - Hitta lgsta pris, omdmen och information om TFT-skrmar

Ett tips dock: skärmen hade ingen medföljande DVI-kabel och det satt ett fullt "Windows 7" klistermärke på den som standard

Intressant!
Skulle en macbook air 13" med 2gb (eller måste jag välja 4gb'aren) ram orka dra den tror du?

Dell har några fina skärmar ute rätt billigt hos Dustin, vissa av dessa har s.k. IPS-panel - vilket ger riktigt fina färger. Är du ute efter upplösning i första hand ser denna ut som ett ekonomiskt val: DELL U2211H ULTRASHARP 21,5" WIDE TFT BLACK - IPS-skärm med Full-HD! - Specifikationer

EDIT: Mor min har en sådan här modell, den kan jag inte annat än rekommendera efter att ha sett den. Kräver att kalibreras lite bara. DELL 2209WA ULTRASHARP 22" WIDE TFT BLACK - Fantastisk e-IPS skärm till kanonpris! - Produktinformation

1
Bevaka tråden