Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windows drivrutiner till Bootcamp går inte att ladda ner

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-01-14 12:20

När jag startar Bootcamp på en ny Macmini kommer det upp en uppmaning att hämta hem Windows supportprogramvara och ett meddelande som säger att man inte skall använda DVDskivan som följer med. När jag sedan fösöker ladda ner får jag valet att antingen bränna eller spara filen. Jag väljer och sedan händer ingenting. Jag körde i alla fall in skivan och installerade drivrutinerna varpå allt utom Ethernet, matteprocessor och SM-bussenhet istallerades. Ethernet gick att installeras med drivis från Broadcom men de andra verkar vara kört. Hittar inget på Apples support och på andra forum ser jag att andra har samma problem men inga tips om lösning t ex nedladdning direkt från Apple. Någon som fått det att fungera eller har nåt tips?

Jag har precis samma problem fast på en MacBook Pro 15". Mycket irriterande. Tips på lösning mottages tacksamt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-04 17:46

Vilken Windows version samt vilken bit-version?

Tja alltså, jag kommer ju aldrig så långt att jag kan installera Windows, jag lyckas ju aldrig ens få Boot Camp att börja partitionera, men det ska i alla fall bli Win 7 64 bit.
Jag har alltså samma problem som hogge fram till att Boot Camp-assistenten vägrar att både bränna skivan eller spara ner det på extern disk. Jag har inte kommit längre än så.

Jag lyfter fram denna tråden då jag stöter på exakt samma problem.

Min son har länge använt en MacBook Pro 2.0GHz CoreDuo med Windows XP SP2 installerad på separat partition genom Bootcamp. Han startar däremot datorn direkt i Windows när han spelar spel.

Nu har jag skaffat en 2.4GHz 2008 MacBook Pro "Core 2 Duo" 2.4 15" (08) Specs (Early 2008, MB133LL/A, MacBookPro4,1, A1260, 2198) @ EveryMac.com med Mac OS X 10.6.6 åt honom, men när jag försöker skapa en Bootcamp setup så uppmanar den mej att ladda ner, vilket jag gör, men det går inte att bränna (får felmeddelande) eller spara till disk/USB minne (PC-DOS formaterat) men ingenting händer.

???

Tog bort referensen till Mac Mini i rubriken, eftersom detta är ett generellt Bootcamp-problem.

/Mod

Har uppdaterat datorn (MacBook Pro 4.1) så att allt är som det ska, Mac OS X 10.6.6 med alla uppdateringar.

Startar Bootcamp, laddar hem drivrutinerna men kan sedan inte bränna eller spara dem, får detta meddelande hur jag än gör.

Har inte hittat någonting på nätet som pekar direkt till detta men alla sökningar ger massor av olika andra resultat så det är svårt att hitta exakt vad jag letar efter.

1
Bevaka tråden