Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min iMac-skärm blir svart

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Min iMac har börjat få en del problem med att skärmen helt plötsligt slocknar/blir svart. Alla program etc funkar i bakgrunden, så datorn i sig stängs inte av. Här brukar jag stänga av datorn och inte låta den vara igång.
När detta händer så kan jag inte få skärmen att funka igen direkt, utan det tar några timmar. Sedan kan skärmen funka i 10 min eller 5 timmar.
Vid uppstart (när skärmen inte funkar) så låter fläktarna lite underligt, men när skärmen funkar så låter dom som normalt.

Nu kan jag inte gå in och kolla vilken iMac jag har exakt då den inte funkar, men jag köpte den i Okt 2008. Det är en 24" och antagligen Nvidia grafikkort.

Hoppas ni vet vad felet kan vara, för det börjar bli eländigt. Har så mycket saker jag måste ha tillgång till på datorn med detsamma.

Hm. Min skärm har också blivit svart, hd/fläkt jobbar. Jag har inte lyckats väcka den på annat sätt än att kapa strömmen. Min är tyvärr en ny 27" i7. Det har hänt 2 ggr när datorn varit igång ganska länge. Testar nu att stänga av varje kväll.. Synd på en i övrigt SÅ bra burk. Hoppas på mjukvaruproblem...

koppla in din back-up disk i annan dator och kör igång med filerna!

Jag har sedan tidigare samma problem som beskrivs i denna tråd om kvittrande skärm
http://www.99.se/imac/279689-imac-27...usstyrkan.html

Detta fel kommer och går lite nu och då och uppstår oftast när skärmen ska gå i vila. Men för någon vecka sedan uppstår ett nytt problem: datorn släcker skärmen (musik eller film fortsätter spela ändå) och det går inte att få bilden tillbaka annat än genom att trycka på Powerknappen och forcera den in i sömnläg. När jag sedan väcker datorn så vaknar skärmen

Ska lämna in den i morgon, får se vad de säger. Jag har en 27" iMac 2010 3,06 Ghz C2D med Radeon HD 4670

Jag har nu fått min iMac 27" 2010 lagad på reklamation, trots avsaknad av AppleCare och att Apples snåla 1-års garanti löpt ut. Det krävdes två reklamationer för att få igenom det, första gången sa de att de inte hittade några fel, andra gången blev LCD-panelen bytt och problemet är borta

Köpt och reklamerad på MM i Umeå

1
Bevaka tråden