Jag har en Mac mini (early 2009) med Superdrive som enligt specsen ska klara (citerat från Apple):

Slot-loading SuperDrive with double-layer support (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW): Writes DVD+R DL and DVD-R DL discs at up to 6x speed, writes DVD-R and DVD+R discs at up to 8x speed, writes DVD-RW discs at up to 6x speed, writes DVD+RW discs at up to 8x speed, reads DVDs at up to 8x speed, writes CD-R and CD-RW discs at up to 24x speed, reads CDs at up to 24x speed

Har aldrig bränt en DVD-skiva förut men tänkte ta premiären nu. Hade både DVD+R och DVD-R hemma sen tidigare. Började med att stoppa i en DVD+R-skiva... Men minin spottade ut den efter ca 30s. Provade en annan skiva.. samma sak!

Bytte då till DVD-R, med frågan om minin ändå kanske inte hade stöd för DVD+R, men fick samma resultat - den spottade ut skivan!

Märket är TDK på båda typerna, så det är ju inget skit jag provat med direkt. Provade för skojs skull att stoppa i en TDK CD-R, och det gick då galant i alla fall!

Varför vill min mini inte veta av varken DVD+R eller DVD-R? Informationen i System Profiler visar klart och tydligt att den ska ha stöd för båda typerna!