Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airfoil funkar inte

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-17 21:25

Har installerat Airfoil på min MacBook Pro men lyckas inte få ljudet till varken min iPhone eller någon annan dator. Enheterna dyker upp men när jag trycker på den enhet jag vill skicka ljudet till får jag upp en ruta om att den inte kan koppla upp till denna "remote speaker" samt att jag ska kolla brandväggen. Detta problem finns med oavsett om jag tillåter Airfoil i brandväggen eller om jag stänger av brandväggen helt.

Har letat i hjälpen som följer med programmet samt på deras hemsida utan att hitta lösningen på problemet.

Vet någon hur det här går att lösa? Det verkar ju vara precis det programmet jag behöver. Finns det annars något annat program som gör samma sak (men som funkar)?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-17 21:32

Kan lägga till att jag kör trådlöst och använder mig av en Airport Extreme i mitt nätverk. Men antar att det inte spelar någon roll.

Har sålt datorn jag hade Airfoli på, men har för mig att jag inte ställde in något i brandväggen. Ska installera det på Mac Minin och se hur det beter sig. Har ju en iMac, Airport Express och en iPhone att skicka till så då borde jag ju stöta på patrull om det är något galet.

Stötte inte på några hinder. Strömmar bra till två av dem, lite hackigt på iPhonen. Men var nog bara tillfälligt. Har bara fildelning och skärmdelning på under Fildelning i Systeminställningar. I Airport Extremen har jag bara Port forwarding till EyeTv. Ingen till Airfoil.

Jag har inga tips att komma med, hoppas någon annan kan hjälpa dig. För Airfoil är ju ett toppenprogram.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-11 10:42

Har nu åter försökt att få igång Airfoil men får det inte att fungera. Installerade det på min iPad och dit fungerar toppen, men det är till min iphone jag har mest användning för det. Har gjort samma sak på båda enheterna, men i min iPhone dyker inte upp bland enheterna som det går att skicka till på min dator. Det verkar som det är något fel på iPhonen. Den är jailbreakad om det skulle kunna ha ställt till det något.

  • Medlem
  • 2011-01-11 11:13

Hade lite problem jag med en dag men det löste sig faktiskt med en omstart av iphonen. Annars skulle jag rekomendera en återställning av telefonen för att se om det löstes, men då mister väll du din jailbreak kanske?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-18 10:59

Får det fortfarande inte att funka. Förmodligen någon liten fånig instllning någonstans. Problemet är att hitta den.

1
Bevaka tråden