Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X Server 10.3

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-05 15:32

Pratas så mycket om Mac OS X 10.3 client. Inte så konstigt eftersom att det är den version av Mac OS X som de flesta kommer i kontakt med.
Jag däremot undrar lite över vad som kan tänkas komma i serverversionen av Mac OS X 10.3.
Vad tror ni kommer och vad hoppas ni på?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-05 17:44

- Bättre, snabbare och smidigare adminverktyg. De fick ju ett enormt uppsving från 10.1 -> 10.2, men jättebra är de inte. Jag har sett vissa "shareware lösningar" ha bättre användarinställningar än OSX-server (Hotline, Carracho m.fl).

- Bättre inbyggd mailserver

- Bättre inbyggd webmail

- Bättre integration mot clienter (programuppdatering via OSX-servern istället för över internet, exempelvis).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-05 20:19

Låter som tre mycket bra önskningar.

Jag skulle vilja ha en bättre FTP-server. Eller åtminstonde ett bättre sätt att konfigurera den.

Ett enkelt och bra sätt att dela och lagra sitt företags iCalkalendrar/vCal.

GUI på alla funktioner som annars ligger dolt i konfigfiler.

Ett sätt att importera sina serverinställningar om man switchar från andra plattformar.

Citat:

Skrevs ursprungligen av acke
Ett enkelt och bra sätt att dela och lagra sitt företags iCalkalendrar/vCal.

Det där gör du m h a WebDAV, som OS X Server har fullt stöd för (i GUI:t till och med har jag för mig).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-05 20:38

Jag skulle vilja ha en bättre FTP-server

Exakt! En som är flexibel också - som kan växa på ett bra sätt. Jag vill på ett snabbt och enkelt sätt kunna skapa konton som per automatik skapar dessa en mapp (per användare, företag, projekt eller vad man nu bestämmer).

Jag skulle inte tanka nej till ett webstyrning interface för en del funktioner i OSX-servern.

Jag skulle gärna se en inbyggd Remote Desktop lösning i OSX 10.3 Server också. Gärna en klient för OSX och Windows.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-17 00:44

Nu är det officiellt att Mac OS X Server kommer att visas på WWDC. Sweet!
Läs här

1
Bevaka tråden