Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bredbandsbolaget och Airport express

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-07 23:02

Jag behöver hjälp. Fick nyligen veta att allt var klart för att ADSL-anslutningen från BBB äntligen skulle kunna skjutas igång. Kopplade in BBBs "trådlösa" ADSL-modem i telejacket, och tänkte i min naivitet att det bra vara att koppla modemet till min Airport express och sedan var det bara att köra. Så var det icke. Jag får bara orange lampa på Airporten och hur jag än försöker så får jag det inte till att funka. Är det någon här som vet om det ens låter sig göras? och i så fall, hur?!

Edit. Modemet heter Zyxel 2601, om någon funderar över det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-08 01:10

Anslut till din Airport Express med Airport-verktyget och kontrollera ifall Airport Expressen får något IP av din router.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-08 09:40

Har du haft den inkopplad innan? till ett annat modem?

I så fall kan du köra en "factory reset" genom att hålla in resetknappen på APEXp och sen sätta in den i ett eluttag, vänta tills lampan börjar blinka, sen kan du köra "Airport-Verktyg" och sätta upp den som ny med nytt namn/lösen.

Men annars borde det fungera...

Ursprungligen av elbis:

Jag behöver hjälp. Är det någon här som vet om det ens låter sig göras? och i så fall, hur?!

Ja, det låter sig göras. Bredbandsbolaget hade ett paket med AirPort Express, Spotify och AirFoil tidigare som de sålde. Du borde få det att fungera med 'AirPort-verktyg'.

/c

  • Oregistrerad
  • 2010-12-08 12:12

Tror du borde prata med Bredbandsbolaget först. Du kan ju kolla om allt verkligen fungerar genom att koppla in din dator DIREKT i bredbandsbolagets modem alternativt ansluta direkt till Bredbandsbolagets TRÅDLÖSA nät (SSID och lösenord står under modemet)

Första gången du ansluter dig brukar du behöva registrera dig innan, kan vara så att din airport inte gillar det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-12 18:43

Tack för era svar! Jag ska prova med airport-verktyget! Finns det någon risk att man tappar hastighet tror ni?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-12-13 11:52

Hade inte Bredbandsbolaget instruktionsvideo för Airport Express? Just nu hittar jag inte tillbaka till den på deras supportsite.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-13 11:56
Ursprungligen av frazze:

Hade inte Bredbandsbolaget instruktionsvideo för Airport Express? Just nu hittar jag inte tillbaka till den på deras supportsite.

Jo, men på nya siten tror jag inte dom har fått upp alla delar ännu

Men om han kör en factory reset sen ställer in den som ny apex så kommer det att fungera.

/Tangen

1
Bevaka tråden