Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla macbook pro till projektor via minidisplay port -> DVI -> VGA

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag försöker koppla in min macbook pro, modellen innan intels i5 och i7 processorer. Jag har en mini display port till DVI adapter och en DVI till VGA adapter mellan vga sladden och inputporten till projektorn.

Det verkar som om att datorn förstår att den ska skicka ut info till projektorn, den ändrar till en passande upplösning och verkar veta vad projektorn heter.

Men projektorn märker ingenting. Det samma händer med projektorer av olika märken och modeller, så jag tror inte att det är den det är fel på.

Tror ni att det är alla adaptrar som sätter käppar i hjulet, så att jag får gå ut och införskaffa mig en minidisplayport till VGA adapter? Eller är det något annat jag kan göra fel vid inkopplingen?

Ursprungligen av visseking:

Tror ni att det är alla adaptrar som sätter käppar i hjulet, så att jag får gå ut och införskaffa mig en minidisplayport till VGA adapter?

Japp.

Flera adaptrar efter varandra funkar inte om den första är digital (MDP-->DVI), och nästa är analog (DVI-->VGA).

Stort tack! Då blir det till att köpa en ny adapter

1
Bevaka tråden