Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flight Control HD genom Steam

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-20 16:30

Jag köpte precis Flight Control HD på Steam och glad i hågen skulle jag starta det för en liten spelsession på min MBP men vad händer? Ingenting, det vägrar starta.

Under installationen valde jag att installationsprogrammet skulle lägga till en genväg i apps för just Flight Control och när jag kör denna så startar Steam upp för att sedan exekvera just Flight Control. Jag ser att ikonen för Flight Control åker upp i docken för att halvsekunden senare försvinna igen.

Hur fasen får jag igång programmet? Är det något jag gör fel?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-22 12:50

Verkligen ingen här som har en aning om vad som orsakar detta? Ingen som själv har köpt spelet?

Du måste ändra en systeminställningar. KOmmer inte ihåg vad den heter på svenska, men det är den funktion som möjliggör för screen readers bl.a.

Sen kan man ju fundera på varför man behöver göra så... Men, det står ju i Dialogrutan vad du måste göra. I värsta fall kan du ju tillfälligt ändra ditt menyspråk till Engelska om du inte hittar rätt på svenska.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-22 16:33

Jo, jag har ändra på den platsen i Systeminställningar som den refererar till men utan att det gör någon skillnad. Jag har alltså kryssat i "Aktivera ......" längst nere i fönstret för "Hjälpmedel".

Ingen framgång, några andra idéer?

1
Bevaka tråden