Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nyheter i iOS 4.2 GM

Tråden skapades och har fått 55 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag längtar, for nu är jag trött på att vara handikappad när jag skriver på svenska på min iPad. Detta tog drygt 1 minut att skriva.

Vi har helt olika uppfattning, helt klart:)

Men jag undrar fortfarande vilka ljud är det som du mutar med mutefunktionen? För det är inte ljudet från exvis Ipodappen eller videospelaren (för det spelar på oavsett hur du har ställt muteknappen - exakt på samma sätt som på Iphone)

Det är "plingljud" som exvis ringsignalen på en Iphone som du mutar och det finns inte speciellt många sådana att muta på en Ipad - i alla fall inte enligt min uppfattning.

För övrigt så säger ryktet nu den 9 eller 12 som datum för 4.2

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-18 20:00

Det här skulle kunna betyda nått eller hur.

Ursprungligen av acke:

Det här skulle kunna betyda nått eller hur.

Fast det funkar väl igen nu, eller? Såg att MacRumors hade skrivit om det.

EDIT: My bad, verkar gå lite upp och ner:

Update 2: The iOS software updater is operating sporadically at the moment, sometimes offering the error message and other times noting that the user's software is up-to-date.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-18 20:58
Ursprungligen av acke:

Det här skulle kunna betyda nått eller hur.

Jag får samma just nu....

Yes!!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-18 21:01

Borta nu

Yes!!

Nu har de släppt en Golden Master på 4.2.1... What's up with that?

MacRumors Forums - View Single Post - iOS Software Update Down, iOS 4.2 Imminent?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-18 21:10

IOS 4.2.1 GM släppt nu. Vi får nog vänta till nästa vecka.

Apple Releases iOS 4.2.1 GM Build

Edit: Capeman trigger happy

Trist att det aldrig tar slut, vill ju ha 4.2 snart.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-18 22:22
Ursprungligen av Capeman:

Trist att det aldrig tar slut, vill ju ha 4.2 snart.

Håller med. Samtidigt är det väl som Adrian B förståndigt skrev i en annan tråd (tror iaf att det var han), hellre sent än buggigt.

Ursprungligen av -David-:

Håller med. Samtidigt är det väl som Adrian B förståndigt skrev i en annan tråd (tror iaf att det var han), hellre sent än buggigt.

Absolut, det är bara min otåliga sida som vill ha en ny version av iOS. NU!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-20 01:08
Ursprungligen av Capeman:

Absolut, det är bara min otåliga sida som vill ha en ny version av iOS. NU!

Det är väl bara att ladda ner den då? GM-versionen är väl fritt fram för alla att ladda ned?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-20 07:52
Ursprungligen av Nirre:

Det är väl bara att ladda ner den då? GM-versionen är väl fritt fram för alla att ladda ned?

Nej, det är inte fritt. Det får endast laddas ner och användas på utvecklarenheter och att du är själv utvecklare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-20 12:32
Ursprungligen av 20hz:

Nej, det är inte fritt. Det får endast laddas ner och användas på utvecklarenheter och att du är själv utvecklare.

Det där har du nog fått om bakfoten. Det du säger gällde för beta-versionerna, men inte för GM-versionerna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-20 12:55
Ursprungligen av Nirre:

Det där har du nog fått om bakfoten. Det du säger gällde för beta-versionerna, men inte för GM-versionerna.

GM är endast för tillfället för utvecklare och då det är dax för en 100% public release så kan du ladda ner den genom iTunes.

Varför tror du inte Apple själva länkar direkt till dessa DMGs eller att du direkt nu redan kan ladda dem genom iTunes? Jo för de är endast för utvecklare och därmed måste man vara utvecklare för att ladda hem dessa från Apples egna ios developer site.

GM (golden master) som dessutom precis blivit uppdaterade till 4.2.1 som med största sannolik först släpps nu i veckan som kommer och kommer då direkt kunna laddas från Apples hemsida alternativt normala vägen genom iTunes.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-20 14:00

Nu orkar jag inte kolla upp exakt vad som står i användaravtalen, så jag säger enbart det jag är säker på:

Att ladda ner beta-versionerna som icke-utvecklare funkar inte utan att kringgå de tekniska förhinder som föreligger. Dessa versioner går alltså enbart att installera på utvecklar-märkta enheter.

För GM-versionerna föreligger inga tekniska hinder alls. Dessa går att installera på samtliga enheter.

Som sagt, kanske det ändå står i avtalen att man måste vara utvecklare för att installera GM-versionerna. Men varför har Apple isf tagit bort spärren som säkerställer att de bara går att installera på utvecklar-enheter? Summa summarum (utan att kontrollera avtalen) så är min gissning fortfarande att du är ute på cykeltur. Men jag kan ha fel.

(I vilket fall som helst så KAN vem som helst ladda ner och installera, that much I'm sure of.)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-20 14:09
Ursprungligen av Nirre:

Nu orkar jag inte kolla upp exakt vad som står i användaravtalen, så jag säger enbart det jag är säker på:

Att ladda ner beta-versionerna som icke-utvecklare funkar inte utan att kringgå de tekniska förhinder som föreligger. Dessa versioner går alltså enbart att installera på utvecklar-märkta enheter.

För GM-versionerna föreligger inga tekniska hinder alls. Dessa går att installera på samtliga enheter.

Som sagt, kanske det ändå står i avtalen att man måste vara utvecklare för att installera GM-versionerna. Men varför har Apple isf tagit bort spärren som säkerställer att de bara går att installera på utvecklar-enheter? Summa summarum (utan att kontrollera avtalen) så är min gissning fortfarande att du är ute på cykeltur. Men jag kan ha fel.

(I vilket fall som helst så KAN vem som helst ladda ner och installera, that much I'm sure of.)

Och varför tror du att man då ska enligt dig kunna ladda ner GM genom suspekta icke Apple hostade siter och inte direkt via Apple.com eller iTunes?

Dessutom har spärren för att installera endast på utvecklarenheter tagits bort i och med 4.0 versionerna. Har inte behövt lägga till min nya IP4 samt iPad alls och tagit bort den på min 3GS som jag testar mina appar mest på.

Tro mig. Skulle Apple släppt GM helt publikt så skulle vi sett det redan på deras website samt iTunes.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-20 14:15

Brukar inte vara besserwisser men screenshot från developer.apple.com:
Case closed?

Senast redigerat 2010-11-20 16:07
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-22 14:36

Ny vecka, tror vi på ett släpp idag eller i morgon?

Ursprungligen av acke:

Ny vecka, tror vi på ett släpp idag eller i morgon?

Idag. Eller beroende på tidszon, kanske imorgon.

Jag hann före

Se nyhetstråden: iOS 4.2 släpps idag (22 november 2010)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-22 14:50

damn it! Är en bedrift att vara före dig iof.

Feel free to erase!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-22 15:22

Find my iPhone gratis? Jag trodde jag hängde med men tydligen inte. Detta är det första jag hör om det.

Visste ni detta? Apple - iPhone - How to set up Find My iPhone

Killer feature

Fortsätt i tråden som Adrian länkar till ovan.

Onödigt att ha flera parallella diskussioner om samma sak.

/Mod

Bevaka tråden