Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Garageband - inga instrument?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2010-11-13 12:31

Hallåhallå.

Har installerat iLife '11 på min MBA (2:a gen, 1,86gHz), och försöker köra garageband. När jag startade första gången så fick jag ett felmeddelande att det inte fanns något giltigt instrumentbibliotek och att jag skulle välja ett som var giltigt. Klickade då på mappen "Instrument library", och programmet startar. Väl därinne finns inga instrument, inga loops eller överhuvudtaget någonting. Enda alternativet att skapa ljud är alltså att ansluta egna instrument eller använda mikrofonen.

Hur kan det vara såhär, och hur kan jag lösa det? Jag har provat att installera om, men det gav ingen skillnad. Laddade hem ett "Apple loops"-paket och la in i rätt mapp, men inget syns i programmet. Och det värsta är, när jag försöker att installera iLife '09 som var installerat innan så får jag samma problem!

Jag har även testat "leta efter uppdateringar"... Någon vänlig själ med kunskap därute?

  • Medlem
  • 2010-11-13 21:32

Ska man inte alltid ladda hem ett par GB när man installerar iLife? Det har jag gjort varje gång.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2010-11-17 16:35

Hm, nej, det var ingen nedladdning alls..

  • Medlem
  • 2010-11-17 20:19

Nej, just det. Det kanske är det som är felet?

Nej, det behövs inga nerladdningar.

Jag har inte haft Garageband installerat på länge. Men nu när jag köpte iLife '11 så bestämde jag mig för att testa Garageband igen. Installerade det, och det fungerar alldeles utmärkt, och det behövdes inga nerladdningar.

1. Är du säker på att du har installerat samplingarna? Jag minns inte exakt vilka valmöjligheter som fanns under installationen av iLife, men det går nog att "kryssa bort" det mesta.

2 Kolla under Library --> Application Support
Där ska finnas en mapp som heter Garageband. Min mapp är på ca 1,5 GB, och där ligger bl.a de samplingar man har valt att installera.

1
Bevaka tråden