Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth-problem med iPhone 4

Tråden skapades och har fått 85 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Täby
  • 2010-11-16 11:03

hejsan! Jag har bt3030 som funkar klockrent under den första veckan men nu har räckvidden blivit kass, kan inte ens ha den i fickan utan att det hackar. Jag har försökt med att stänga av wifi och platstjänster men inget hjälpte( jag bootade inte om dock).
Efter en återställning av alla inställningar så funkar den igen..i 2 dagar och nu har jag samma räckvidds problem. Idag så stängde jag av wiFi och platstjänster med en omstart och då funkar allt bra igen.

Om det är fler som har samma problem så hör av er!

Jupp! Det är ungefär det som händer. Mär jag uppgraderade till 4.1 löste sig problemen tillfälligt, och nu när jag uppgraderade till 4.2 så löste de sig igen. För hur länge vet jag inte, men det är förmodligen något som blir korrupt i iPhonens mjukvara.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2011-04-18 11:56

Så här några månader efter senaste inlägget. Hur fungerar det för er som kör MW-600 och iPhone4? Funderar på att köpa ett då de ligger hyfsat i pris. Eller är det någon som har tips om ett annat liknande headset.

  • Medlem
  • norrköping
  • 2011-04-21 11:44
Ursprungligen av pela020:

Så här några månader efter senaste inlägget. Hur fungerar det för er som kör MW-600 och iPhone4? Funderar på att köpa ett då de ligger hyfsat i pris. Eller är det någon som har tips om ett annat liknande headset.

Både ja och nej.

Har både ny IP4 och MW600

De parkopplar perfekt, startar och stoppar musik, ipod/spotifystyrning och volymkontroll fungerar utmärkt.

Men det verkar vara lite problem med strömsparlägen, antingen i telefonen eller headset.

Ibland så vibrerar telefonen och lyser vid inkommande samtal, men inget ljud hörs varken i HF eller telefon. Svarar man i headset så kan man inte prata någonstans. Samma sak gäller när man trycker play på headset, mobilen börjar spela upp (man ser symbolen) men inget ljud kommer någonstans.

Detta beror alltså inte på tappad signal mellan telefon och HF, den fungerar utan problem i hela mitt hus på ungefär 100kv2, två våningar.

Dock är jag ändå nöjd allt som allt, och ångrar inte mitt köp jämfört med att köra med trådat headset

Ett tips är elgiganten collect@store, 399:-. Prisvärt, rejält

Jag har också iP4 och MW600 och det fungerar till och från. Aldrig en hel dag smärtfritt. Ibland fungerar inte röststyrningen via MW, ibland startar röststyrningen på telefonen med det hörs inget i lurarna, ibland fungerar inte musikstyrningen (Play etc), ibland får jag inget ljud i MW när det ringer i telefonen. Ibland fungerar musikstyrningen men inget ljud kommer i lurarna dock genom telefonens högtalare.

Det blir nog till att leta åt ett annat bluetoothheadset

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-27 23:59
Ursprungligen av rikard.agren:

Jag har också iP4 och MW600 och det fungerar till och från. Aldrig en hel dag smärtfritt. Ibland fungerar inte röststyrningen via MW, ibland startar röststyrningen på telefonen med det hörs inget i lurarna, ibland fungerar inte musikstyrningen (Play etc), ibland får jag inget ljud i MW när det ringer i telefonen. Ibland fungerar musikstyrningen men inget ljud kommer i lurarna dock genom telefonens högtalare.

Det blir nog till att leta åt ett annat bluetoothheadset

Finns det ngra medlemmar som hittat perfekt fungerande BT-headset. Tar gärna emot era tips och förslag/Peter

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-08 22:42

Nu när ios 5 finns ute för test, ingen som har testat med mw 600 och ios 5 för att se om de har åtgärdat problemen?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-07 13:18

Verkligen ingen som kör iOS 5 här som har testa med ngt stereoheadset?

*bump*

Ok, jag ska prova senare idag

Kör som vanligt mina fyra olika headset, varav ett är Jabra BT 8030. Jag har inte märkt någon större skillnad på blåtandsfunktionen i något av dem. Samma bedrövliga mottagning ibland och ibland riktigt bra. Eftersom det hela tiden kommer nya versioner av betan så hinner inte systemet bli "korrupt" på det sättet jag upplevt tidigare, då funktionen blir allt sämre. Jag har inga vetenskapliga belägg för det senare så jag vet faktiskt inte huruvida detta är en korrekt iaktagelse. Men för min del är det väl "same same", ungefär.

Jag blåser bort lite damm från den här tråden i hopp om att få höra hur pass bra MW600 headsetet fungerar med iPhone 4.
Någon som kan ge fräsch feedback på hur det fungerar för dem?

Har själv en iPhone 4S och hörlurarna som följde med sitter uruselt i mina öron medan Sony Ericssons sitter superb

... någon?

Ursprungligen av Swe Stars:

... någon?

Det finns en tråd här: http://www.99.se/tillbehor/277525-bt-hifi-headset-sony-ericsson-mw600.html där användare säger att det fungerar fint.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-01-11 17:38

Tyvärr är det ingen som säger att MW600 funkar med 4S i den tråden, men jag får nog snart min 4S och mitt nya MW600 headset, på en vecka eller så.
Återkommer med info.

Jag ser ingen anledning till att den inte ska fungera.

BlackSmp, hypotetiskt sett eller hur menar du? Det är ju fler som rapporterat in, firsthand, att headsetet krånglar och fungerar dåligt. Detta var dock ett tag sen och det jag, och många andra ser framemot, är ett uppdaterat svar om hur bra iPhone 4s (t ex.) fungerar med MW600 headsetet.

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2012-03-11 07:28

Hej!
Problem med SE MW600 sedan jag alldeles nyligen bytte från iP3S till iP4 (har uppgraderat både iP3S och iP4 till version 5.1). Min iP3S hittar fortfarande BT-enheter men min iP4 söker och söker utan att hitta.
Vad kan det handla om?
MVH

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-11 10:16

Dubbelposta inte...

Kan bekräfta att den fungerar utmärkt till iPhone 4S (MW600-headsetet alltså).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-15 12:19

Är apples implementering av blåtand 4 buggig eller icke-standard? Kan inte parkoppla iP4s iOS 5.1 till mitt Plantronics headset, Tv LGPK450n eller mitt ericsson headset, trots att upprepade sökningar / sökbar-försök

Måste jag hacka telefonen för att få full funktionalitet ?

Ursprungligen av spaceas:

Är apples implementering av blåtand 4 buggig eller icke-standard? Kan inte parkoppla iP4s iOS 5.1 till mitt Plantronics headset, Tv LGPK450n eller mitt ericsson headset, trots att upprepade sökningar / sökbar-försök

Måste jag hacka telefonen för att få full funktionalitet ?

Förstår inte varför du har sådana problem med blåtand och din iPhone 4S =/ Nu är min visserligen jailbreakad men innan dess fungerade både Sony Ericssons MW600 samt ett vanligt (inte för musik, den här: Sony Ericsson HBH-PV703 - Bluetooth-headset - Hitta lgsta pris, omdmen och information).

Har inga problem med BT på någon av mina enheter, har aldrig haft heller..

iPhone 3GS/4/4S iPad 1/2.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-16 08:14

Det kan ju vara att jag har en lemon- surtelefon. Jag skulle kunna testa köra jailbreak, gjorde inte den skillnad förr för blåtand?

Faktiskt inte. Vad är en "lemon-surfteleon"?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-03-16 09:09
Ursprungligen av Swe Stars:

Faktiskt inte. Vad är en "lemon-surfteleon"?

Svenska uttrycket för lemon (dom säger så i amerikat) är måndagsexemplar.
måndagsexemplar - Wiktionary

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-16 09:59

Lemon- en sak som krånglar mer än vanliga saker av samma sort, lemon-surtelefon är en extra sur sån

edit: Mija hann före ! Men då vet jag att jailbreak inte är en fix. Tack!

Bevaka tråden