Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera iTunes på äldre Mac...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har stött på ett litet problem; För att synca en iPhone4 måste jag uppdatera iTunes på en av våra Macar. Tyvärr kan den inte läsa installationsfilen iTunes.mpkg. Hittar dock ingen annan fil att ladda ner. Tips någon?

Version på OSX: 10.4.11
Mac: PowerPC G4, dubbla 867 proc.

/Stefan

Senaste iTunes kräver minst 10.5.

Här kan du hitta äldre versioner av iTunes:
Old Version of iTunes Download - OldApps.com
(Edit: Det verkar tyvärr bara vara Windows-versioner på den sidan)

Annars har du väl en iTunes-version på installations-/återställningsskivan till den datorn.

Men det är tveksamt om det går att synka en iPhone 4 med dessa äldre iTunes-versioner... Kanske dags att uppdatera datorn till 10.5.

iPhone 4 kräver 10.5.8, så jag tror inte du kommer att få det att fungera ändå. Varför inte uppdatera datorn till 10.5?

Det är sunt att tveka inför att förändra ett system man trivs med. 10.5 fungerar dock i stort sett bra (bortsett från några icke fatala buggar), till skillnad från 10.6 som jag upplever som direkt obehagligt (see annan tråd). När 10.4 är nästan felfritt, 10.5 hyfsat men lite irriterande och 10.6 på gränsen till oanvändbart så är det väl rimligt att tveka?

Men när man tvekar så finns det en bra metod: Provinstallera det nya systemet på en extern disk, och testkör och se om det funkar bra. Då behöver man inte bränna sina broar, man kan backa.

Men sedan finns problemet att få tag i en 10.5-installationsskiva. De har tydligen fått ökat andrahandsvärde på sist tiden.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

...10.6 på gränsen till oanvändbart...

En otroligt stor överdrift i mina ögon. Jag upplever inga som helst problem med 10.6.

Men det spelar ingen roll i det här fallet, för här handlar det om en G4 som ändå inte funkar med 10.6, så det är inget alternativ här ändå.

Låt nu inte detta bli en diskussion för/emot 10.6! Det kan vi ta någon annanstans. Jag ville bara påpeka att det finns andra som har andra erfarenheter av 10.6 än Ingemar.

Men tipset att prova det nya systemet på en annan disk först är en väldigt bra rekommendation.

Ok, jag tror jag får synca den på något annat sätt. Vill inte in och rota i den macen, det är en av våra produktionsburkar. Tack för snabba svar!

1
Bevaka tråden