Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hårddiskar och MOSX-installation

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-06-03 16:25

Dags att formatera om disken och installera om rubbet tänkte jag. Startar upp med orginal-CDn för 10.2, men när dialogrutan för att välja disk kommer upp synns inga diskar. Förutom den IBM-disk på 10 GB som kom med min G4 400/AGP har jag en annan aningen yngre intern IBM IDE-disk på 13 GB. Jag har kört Mac OS X på orginaldisken sedan den publika betan.

Därefter har jag med avbrott för nya installationsförsök:
- formaterat båda diskarna med skivverktyg för Mac OS 9.2.2 och den på 10.2 CDn. Både 1 och 2 partitioner på varje.
- kört både Norton 6.0.3 och DiskWarrior 2.1 förutom Apples eget verktyg utan större problem.
- haft Z-Mac OS 9.2.2, US-Mac OS 9.1 och S-Mac OS 9.2.2 installerade på de 2 diskarna

... men samma problem. Varför är det på detta viset ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-03 16:51

Du har väl kollat att diskarna är master/slave, så inte bägge är antingen master eller slave...

Konstig mening det där...

1 master
1 slave (..eller kan man tillochmed ha fler slave:s?)

...skall det vara!!

Prova att koppla ur den ena disken å se vad som händer,

-Torkel

  • Medlem
  • 2003-06-03 17:03

Byglingen är riktig vad jag kan se. Diskarna synns i Mac OS 9. Dessutom har jag inte ändrat något vad gäller hårddiskhårdvaran sedan den publika betan. Tack för tipset hur som helst!

/ Roger

1
Bevaka tråden