Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VPN blockar delvis internetåtkomsten

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-11-11 23:37

Har ett problem med VPN-tjänsten Mullvaden.

Efter sådär exakt 28 minuter så "stryps" inernetåtkomsten. Jag kan inte längre surfa och laddar jag en sida i tex Firefox eller Safari så säger den bara att "Sidan kan inte visas". iStat slutar också att visa min externa IP-adress, jag kan inte logga in på iTunes Store etc. Men däremot så kan jag fortfarande vara inloggad på tex Adium och MSN.
Några tankar om det hela: Jag förstår att jag fortfarande är uppkopplad, annars hade ju alla program slutat att fungera (Adium och MSN), men vad kan detta bero på, och kan jag göra något för att det ska fungera bättre? Är programmet dåligt kodat eller vart kan problemet ligga? Det spelar ingen roll om jag kör trådat eller trådlöst, samma problem.

Sedan en mer pinsam fråga som rör VPN, har sökt på nätet men inte hittat ett riktigt bra svar.
När man använder VPN så kopplar man ju upp sig mot en server och "får" ett IP av den. Om man då har flera trådlösa grunkor uppkopplade samtidigt så är det bara den som är ansluten via VPN som får den annorlunda IP-adressen, det är alltså inga problem att köra flera enheter samtidigt om man bara vill gömma den ena burken för tex FRA?
Man kan väl säga att man då får två olika IP-nummer, ett för den uppkopplade burken och ett för de övriga grunkorna?
Som jag fattat det så funkar det så, men måste bara få det bekräftat på något sätt.

:">

  • Oregistrerad
  • 2010-11-12 00:09

Jag tror du får fråga "mullvaden" om det. Känns som det är problem med deras VPN efter den tiden? (om det nu ALLTID är 28 minuter)

Andra delen. Om du har dator 1 och dator 2 och dator 1 ansluter sig via VPN så kan du fortfarande använda Dator 2 utan VPN (om det är det du menar)

  • Medlem
  • 2010-11-12 15:11
Ursprungligen av studiox:

Jag tror du får fråga "mullvaden" om det. Känns som det är problem med deras VPN efter den tiden? (om det nu ALLTID är 28 minuter)

Andra delen. Om du har dator 1 och dator 2 och dator 1 ansluter sig via VPN så kan du fortfarande använda Dator 2 utan VPN (om det är det du menar)

Det var så jag menade ja. Tack.

1
Bevaka tråden