Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mekaniska, monterings- och skönhetsfel på iPhone 4

Tråden skapades och har fått 65 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-05 12:09

Det finns åtminstone fyra sätt att lyssna på musik som inte kräver hörlurar i öronen. Skakfunktionen finns också i andra applikationer, t.ex. när man skriver text som zappee nämner. Så det är snarare svårt att inte upptäcka skrammel. (Tack mod)

Jag har ett liiiiiitet hack/jack precis vid hörlursuttaget på min. Men jag orkar inte lipa över det!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-07 14:06

Upptäckte just att bara en högtalare fungerar. Suck, med tanke på hur länge jag fick vänta på den bär det emot att lämna in den.

Ursprungligen av Per:

Upptäckte just att bara en högtalare fungerar. Suck, med tanke på hur länge jag fick vänta på den bär det emot att lämna in den.

Kan bero på att en utav dem är mikrofonen? O:-)

Ursprungligen av Per:

Upptäckte just att bara en högtalare fungerar. Suck, med tanke på hur länge jag fick vänta på den bär det emot att lämna in den.

Haha, en klassiker!
Hoppas du inte har lämnat in den än:cool:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-07 17:49

Ooops... Tur jag skrev här först då, supporten var så förstående och ville ta tillbaka den som DOA!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-17 20:52

Skrammel

Litet irriterande skrammel. Precis som om något skulle vara löst i övre delen av luren närmare kameran. Om man bara slår till lite löst med fingret runt den här regionen så hörs ett "här är något löst och åker runt ljud". Det är inte högt men precis tillräckligt irriterande för att man vill lämna in den. Frågan är ju nu såklart om det är så på många eller alla ifån 4?

Ursprungligen av crilee:

Litet irriterande skrammel. Precis som om något skulle vara löst i övre delen av luren närmare kameran. Om man bara slår till lite löst med fingret runt den här regionen så hörs ett "här är något löst och åker runt ljud". Det är inte högt men precis tillräckligt irriterande för att man vill lämna in den. Frågan är ju nu såklart om det är så på många eller alla ifån 4?

Så låter det på både nya och äldre iPhones.. Skulle tro att det är Gyro eller liknande?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-17 23:24

Hmm...så du tror det kan vara så enkelt...?

Har jag aldrig varit med om, jag har haft 2G/3GS och nu 4an, inget skrammel i någon.

Gyro kom väl dessutom först i 4an om jag minns rätt.

Jag har haft iPhone gen. 1, 3gs och nu 4.. alla skramlat lite när man skakar dem=)

Ursprungligen av Johan Kybjär:

Jag har haft iPhone gen. 1, 3gs och nu 4.. alla skramlat lite när man skakar dem=)

Grattis.

Testa hålla i de fysiska knapparna och se om det fortfarande "skramlar".

Ursprungligen av keptang:

Grattis.

Testa hålla i de fysiska knapparna och se om det fortfarande "skramlar".

Som de andra har förklarat så kommer ljudet inte från några knappar... det kommer från insidan av telefonen! Jag klagar inte... Ärligt talat så bryr jag mig inte

Ursprungligen av Johan Kybjär:

Jag har haft iPhone gen. 1, 3gs och nu 4.. alla skramlat lite när man skakar dem=)

Jag har haft alla generationer Iphone och INGEN har skramlat

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag har haft alla generationer Iphone och INGEN har skramlat

Telefonerna ska inte skramla..

  • Oregistrerad
  • 2010-09-18 01:11

Min 2G skramlade fint Har inget skrammel i min 4!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-18 01:53

Ok, vi tycks inte komma längre. Det är alltså ingen av oss som egentligen har någon riktig koll på vad det här skramlet beror på. Jag hör med Steve så återkommer jag med fakta.

Ursprungligen av crilee:

Ok, vi tycks inte komma längre. Det är alltså ingen av oss som egentligen har någon riktig koll på vad det här skramlet beror på. Jag hör med Steve så återkommer jag med fakta.

Jag bad Johan Kybjär ovan att hålla i dom fysiska knapparna som finns (http://www.99.se/1932427-post42.html), då jag faktiskt tror att det är därifrån oljudet kommer efter att ha läst ett gäng utländska forum.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-18 02:25

Tack! Men det finns inte en chans att det kan vara dom. Det kommer inne från luren. Du hör det inte om du skakar telefonen. Då är den knäpptyst. Man hör det om man knäpper lite lätt med fingerspetsen i mitten av telefonen i höjd med kameralinsen. Tillslaget ska vara mycket lätt men ha en viss snärt. Då kommer ljudet som om en liten liten kula skulle kunna sitta lös typ...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-18 10:40
Ursprungligen av crilee:

Tack! Men det finns inte en chans att det kan vara dom. Det kommer inne från luren. Du hör det inte om du skakar telefonen. Då är den knäpptyst. Man hör det om man knäpper lite lätt med fingerspetsen i mitten av telefonen i höjd med kameralinsen. Tillslaget ska vara mycket lätt men ha en viss snärt. Då kommer ljudet som om en liten liten kula skulle kunna sitta lös typ...

Haha, här pratar vi riktiga ilandsproblem...
Det går alltid att hitta något litet fel på allt men om man behöver en instruktionsbok för att framkalla det kan du glömma att du kommer få den utbytt.

Om det inte kommer från luren så håll koll på R2D2 eller hans polare C3PO.

Grabbarna ovan jag nämnde brukar låta ganska illa..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-18 02:48

Du är allt en rolig liten spjuver du keptang. Jag sa "inne från luren". Inte "inte från luren". Men om du och dina två stålpolare får några timmars sömn så ska nog allt bli bra till slut.

Jag tappade volymknappen på min iPhone 3gs.
Gick inte på garantin , 4600 skulle Telias serviceföretag ha för att fixa det.
Men jag ställer in volymen inne i inställningar istället.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-18 11:33
Ursprungligen av Sventa46:

Jag tappade volymknappen på min iPhone 3gs.
Gick inte på garantin , 4600 skulle Telias serviceföretag ha för att fixa det.
Men jag ställer in volymen inne i inställningar istället.

Det ska gå på garantin, det är ju en funktion som försvinner.
Om du orkar borde du gå via Konsumentverket/ARN.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-09-18 20:40

Min telefon rasslar från den övre knappen. Den gör det inte om jag håller in knappen. Jag tycker att det blir värre och värre och det är riktigt störande när jag skakar för att ångra text eller liknande. Skall nog prova att reklamer till veckan. Min kollegas lur skramlar inte vid skak så det är nog ett fabrikationsfel.

Det skulle vara intressant att se hur "felet" ser ut inne i telefonen om det är någon skruv som är lös eller så. Det finns rapporter om att skruvar som håller simkortshållaren kan lossna.

Precis, lurarna ska inte skramla.

Ursprungligen av keptang:

Precis, lurarna ska inte skramla.

Ni pratar om iPhone som om den vore helt felfri:tveksam: Köp en HTC och se om den är tyst när ni skakar den?

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-09-19 00:02

Tror knappast att det är gyrot

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-09 21:39

Tja

Har en 4 sen nån vecka och det låter som att något är löst i den när man lägger den på bord eller knackar lätt på överdelen av baksidan. Både varit in i teliabutik och till lanmaster, fick till svars att de flesta låter så. Verkar inte vara nåt dem gör något åt. Känns halv-B.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2010-11-09 21:51

Det har avhandlats flera gånger och det är gyrot

Bevaka tråden