Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på bra aktieprogram?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-06-03 01:06

Tänkte börja hålla på med aktier lite mer på allvar och vill ha ett program för att hålla koll på allt. Är det någon som kan tipsa om ett bra aktieprogram för X.2? Det ska kunna hantera att köpa och sälja aktier (och då uppdatera totala portföljvärdet). Det gör inget om den klarar valutor också. Portfolio Director har jag tittat på lite men det är java och rätt dyrt.

//Patrick

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-03 07:51

Det beror förståss lite på hur du handlar och vad du är intresserad av, men här finns några alternativ:

MarketAnalyst

iStock

MacStoX

PTH Stock Ticker

Observera att jag inte testat dessa, de kan vara av varierande kvalitet och jag vet inte om det är möjligt att automatiskt få in svenska kurser. Själv använder jag Excel för att hålla reda på portföljen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-03 08:07

TradeAssist
Kan väl kanske också vara nåt, sidan är dock nere. Kanske nerlagt?

Börsladdaren Laddar ner kurser till din mac, du måste dock ha något program som du behandlar datat med sen.

Beesoft har några program för teknisk analys, men de verkar också innehålla någon form av portfölj övervakare.

Kom just på att du kanske är intresserad av ett program som du kan handla via, inte bara se hur portföljen utvecklas
Då har jag inte heller hittat nåt annat för maccen. Möjligen kunde du köra via Virtual PC i så fall. (Bla Nordnet har väl en egen win-applikation för handel)

  • Oregistrerad
  • 2003-06-03 19:33

Oj, det var många program. Tackar, tackar!!

Resultatet blev ändå PHTStockTicker och ett Excelblad i kombination. Fungerar kanoners.

//Patrick

  • Oregistrerad
  • 2003-06-04 01:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av Patrick Lindgren
Är det någon som kan tipsa om ett bra aktieprogram för X.2? Det gör inget om den klarar valutor också. Portfolio Director har jag tittat på lite men det är java och rätt dyrt.

//Patrick

Har du någon länk till Portfolio Director? Jag sökte på Version Tracker men fick noll.

Marknaden för Macfinansprogram verkar växa, när jag kollade för 2-3 år sedan fanns i princip bara BeeSoft och Trendsetter software http://www.trendsoft.com att välja på. Och detta under tider då många vänt aktierna ryggen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-04 07:24

Portfolio Director tack google!

Fanns det inte ett svenskt företag som utvecklat aktieprogram i Cocoa för några år sedan? Den skall visst hämta uppgifterna från svenskt aktiehandel och hanterar svenska aktie och fonder.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-29 13:19

Väcker tråden lite och ställer frågan på nytt. Någon som kör något bra aktieprogram på sin mac? ska gärna fungera med Tiger annars blir det knepigt.

Programmet ska gärna klara av någon form av automatisk uppdatering av börsen, samt kunna larma vid olika lägen typ gränser för köp och sälj, och portföljhantering vore trevligt.

Har googlat lite men inte hittat något för Mac.

Jag har hittat 2 program men inga av dom fungerar tillfredställande. Det första, "Market Analysist X" är mest rörigt och ganska svårt att få någon bra överblick. Det andra, "Trade Strategist" kan ge larm om när aktiekurserna rör sig i intresanta mönster osv. men synkroniseringen mot Stockholmsbörsen var lite knepig så det stupade där för min del. Tyvärr för min gamla PC agera börsbevakare ett tag till

  • Medlem
  • 2008-08-02 21:10

kör en bump här och hoppas på att det kommer in lite fler tips

Jag använder Money3 och den har en portfölj där man kan förlja sina aktier, men programmet är mer för att hålla koll på sin totala ekonomiska situation och som sådant tycker jag det är superbt...

Jag kan rekommendera att titta igenom vad de har för "buissness and finance" eller hur det nu var... Apple - Downloads

1
Bevaka tråden