Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stödjer MacBook Air (okt 2010) ljud ut via DP->HDMI?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet någon om nya MBAn stöder ljud via Minidisplayporten, tänkte köpa en adapter MDP->HDMI med ljud.

Har letat en stund utan att hitta svar. Står visserligen att det inte funkar på air på adaptrarna på applestore, men jag tänker att det kan vara att de inte hunnit uppdatera produktbeskrivningarna ännu.

Ursprungligen av hansi-mbp-air:

Vet någon om nya MBAn stöder ljud via Minidisplayporten, tänkte köpa en adapter MDP->HDMI med ljud.

Har letat en stund utan att hitta svar. Står visserligen att det inte funkar på air på adaptrarna på applestore, men jag tänker att det kan vara att de inte hunnit uppdatera produktbeskrivningarna ännu.

Det verkar fungera bra, jag hittade den här diskussionen på Apples forum när jag sökte:
Apple - Support - Discussions - Does the macbook air(late 2010)support ...

Där skriver någon:

Sound confirmed to be working with HDMI out. Plugged it into a 42" television.

och någon annan:

All current models of the MacBook Air support audio out on the mini display port. I use the Moshi Connect HDMI adapter that I bought from the Apple Store. Sound and video work great.

Jag flyttade ut frågan till en egen tråd eftersom det kan vara lättare för andra att hitta den i framtiden.

1
Bevaka tråden