Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer detta att fungera? (litet hemmanätverk)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2010-10-27 14:22

Hej, Håller på att klura ut ett hemmanätverk som består av lite blandade komponenter, slänger upp en bild så blir det lätt att förklara.

Frågorna lyder.
* Kommer alla datorer att komma åt innehållet på NAS'en,.
* Kommer tex PS3 komma åt filerna på NASEN?.
Kommer det bli några problem?

Jag antar att ditt bredbandsmodem har en inbyggd switch eftersom du ansluter två enheter till den. Det kommer fungera fint!

Mycket ambitiöst och bra att du la upp en karta över ditt nätverk!
Fråga 1. Ja
Fråga 2. Ja
Fråga 3. Förmodligen, skulle rekommendera att du köper en ordentlig router...
De som ISP skickar ut brukar i regel vara apdåliga.
Airport Extreme är din vän

Om din ISP skickar ut ett routermodem så ska det där funka bra. VIll bara poängtera detta då jag hört om människor som fått ut modem med flera portar i och trott det varit en router fast det inte varit det.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2010-10-27 15:45

Inget fel på den jag får via min ISP, Netgear CG3100 som fungerar som router oxå, Så jag hoppas det inte blir några problem.

Ursprungligen av Ruebban:

Inget fel på den jag får via min ISP, Netgear CG3100 som fungerar som router oxå, Så jag hoppas det inte blir några problem.

Det var härligt att höra, de jag kommit i kontakt med har varit mycket gamla och ruskiga Thomson- och D-linkrackare som var under all kritik..
Lycka till!

Ursprungligen av Ruebban:

Inget fel på den jag får via min ISP, Netgear CG3100 som fungerar som router oxå, Så jag hoppas det inte blir några problem.

Du kan nog förbereda dig redan nu på att byta ut den.

Har själv en sådan och det trådlösa nätverket räcker några meter innan det tappar styrka och själva routerfunktionen är slö och krånglar ofta (= omstart av routern).

Nu vet jag inte om de har fixat till hårdvaran i den sedan jag fick min (1 år sedan) men det tvivlar jag på. Kör själv med en Netgear WNDR3700 som router nu och det fungerar mycket bättre.

1
Bevaka tråden