Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skriver inte ut - eller endast del av dokumentet

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skaffat ny iMac (10.6.4) och "lyft över" gamla kontot. Märker nu efter ett par veckor att det är problem med utskrifter titt som tätt. Skriver ut (word, FileMaker bl a) men efter en blixtsnabb utskriftsruta händer inget mer, skrivaren aktiveras inte. Om jag väljer skriv ut som pdf skapas ingen pdf-fil. Många dokument går utmärkt att skriva ut så det är inte fel på kopplingar till skrivaren (laser). Ett worddokument skrevs alldeles nyss ut till första punktlistan, sedan kom inget mer ut av det... Misstänker ev något typsnittsfel, men i typsnittsboken visas några gula varningar på bla Arial och TimesNR. Kan sånt ställa till det?
Förslag någon?
Detta skedde aldrig med gamla datorn (10.4)!
/Mats

Om du inte redan har gjort det: Ladda hem och installera senaste drivrutinen för skrivaren, tag bort skrivaren i "Skrivare och fax" i Systeminställningar och lägg till den igen.

Bra idé. Hittar dock inga modernare drivrutiner, men har uppdat en av laserdrivisarna och installerat om i Inställningar. Ingen förbättring dock.
Tror att det har med typsnitt att göra, i exvis ett worddokument kan en halv sida skrivas ut och så om jag kollar i dokumentet vad som hände där så kan det vara att en punktlista börjar eller att det är Times NR i stället för Times. Om jag byter till Times så kan jag skriva ut hela dokumentet.
Har kört med Onyx - inkl töm typsnittscache.
Jag postar om detta men fokuserar på typsnittsproblem istället!

1
Bevaka tråden